گروه بین‌الملل- موسسه آمار کانادا در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد نرخ بیکاری این کشور در ماه آوریل به ۳/۷ درصد افزایش یافته است.

به گزارش فارس به نقل از بلومبرگ، موسسه آمار کانادا اعلام کرد اقتصاد این کشور طی ماه آوریل تنها ۵۸۲۰۰ فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است. این رقم در ماه مارس به بیش از ۸۲۳۰۰ فرصت شغلی رسیده بود. بر اساس این گزارش رشد ۷۲۵۰۰ نفری نیروی کار کانادا نیز تاثیر زیادی در افزایش نرخ بیکاری این کشور داشته است. بر این اساس نرخ بیکاری کانادا طی ماه آوریل به بیش از ۳/۷ درصد رسیده است، این رقم در ماه مارس به ۲/۷ درصد رسیده بود. این گزارش افزود: کارشناسان اقتصادی بر این باورند که بانک مرکزی کانادا طی ماه‌های آینده نرخ بهره بانکی را افزایش خواهد داد. نرخ بهره بانکی کانادا هم‌اکنون یک درصد است. بخش خصوصی کانادا طی ماه آرویل بیش از ۸۵۸۰۰ فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است ولی تعداد فرصت‌های شغلی بخش دولتی و عمومی کانادا در این مدت بیش از ۱۹۲۰۰ مورد کاهش داشته است.

بخش مسکن و صنعت کانادا بیشترین فرصت شغلی را در این مدت ایجاد کرده‌اند. رشد اقتصادی کانادا در ماه فوریه به طور غیرمنتظره‌ای با افت ۲/۰ درصدی روبه‌رو شده است.