گروه بین‌الملل- امروز (یکشنبه) انتخابات مجلس ایالتی در نوردراین وستفالن، پرجمعیت‌ترین ایالت آلمان واقع در غرب این کشور برگزار می‌شود. در این انتخابات ۱۰۸۵ نامزد برای کسب ۱۸۱ کرسی رقابت می‌کنند.

نوربرت روتگن، وزیر محیط زیست آلمان، نامزد حزب «دموکرات-مسیحی» است که حزبش بخت بسیاری برای برنده شدن در انتخابات ندارد. او جمعه شب در دوسلدورف، مرکز ایالت نوردراین وستفالن در حضور صدراعظم آلمان گفت که انتخابات مجلس ایالتی در روز یکشنبه زمینه‌ای برای حمایت از سیاست‌های داخلی و خارجی آنگلا مرکل است.

در نوردراین وستفالن، حزب «سوسیال- دموکرات آلمان» با شرکت نامزد ارشد خود هانلوره کرافت به رقابت با احزاب ائتلافی حاکم آلمان می‌رود.

در محافل سیاسی آلمان درباره راه یافتن حزب «دزدان دریایی» این کشور به مجلس ایالتی نوردراین وستفالن تردیدی وجود ندارد.

حزب «سبزها» نیز جزو هفده حزب شرکت‌کننده در انتخابات بوده و امیدوار است با به صحنه آوردن نامزد خود سیلویا لورمان، وزیر آموزش و پرورش، بتواند به آرای بالایی دست بیابد.

حزب «دموکرات‌های آزاد آلمان» نیز با نامزد خود کریستین لیندنر، در انتخابات مجلس محلی ایالت نوردراین وستفالن شرکت می‌کند. این حزب در حال حاضر جزو احزاب ائتلافی دولت آلمان است.

ناظران سیاسی می‌گویند آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در انتخابات مجلس‌ ایالتی نوردراین وستفالن با نتایج مطلوب خود روبه‌رو نخواهد شد.