سیف‌الاسلام قذافی دستور مستقیم کشتار انقلابیون را صادر کرده است

گروه بین‌الملل- شنود مکالمات تلفنی سیف‌الاسلام قذافی نشان داد که وی دستور مستقیم کشتن مخالفان رژیم پدرش را صادر می‌‌کرده است.

به گزارش ایسنا،‌ به نقل از روزنامه دیلی میل، بیش از ۱۲ هزار نوار از مکالمه میان اعضای وابسته به معمر قذافی، دیکتاتور مخلوع لیبی در فاصله زمانی بین ماه فوریه و ژوئن سال گذشته میلادی به جا مانده است. شبکه خبری الجزیره قرار است طی سلسله برنامه‌ای این مکالمات تلفنی را پخش کند. در یکی از این مکالمات تلفنی سیف الاسلام قذافی پسر معمر قذافی به یکی از دستیاران بلندپایه می‌گوید که افرادی را به منظور سر به نیست کردن انقلابیون به شهری در شرق لیبی بفرستد. طیب الصافی، دستیار بلندپایه نیز به سیف الاسلام قذافی ۳۹ ساله در خصوص خائنین پایگاه هوایی عبدالناصر که اواسط فوریه سال گذشته میلادی به دست انقلابیون افتاد، هشدار می‌دهد.

سیف‌الاسلام به الصافی می‌گوید: اگر تو آنجا هم افرادی را داری به پایگاه بفرست تا انقلابیون را بکشند. این مکالمات تلفنی از آنجا که دیوان کیفری بین‌المللی و مقامات دولت موقت لیبی نسبت به محاکمه سیف الاسلام قذافی و رییس سابق سازمان اطلاعات رژیم پدر وی دچار مناقشه هستند، حائز اهمیت است. کارشناسان دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه اعتقاد دارند نظام حقوقی لیبی هنوز ثبات لازم را برای آنکه سیف الاسلام و رییس سابق سازمان اطلاعات رژیم قذافی را به طور مناسب محاکمه کند، ندارد. این دو اگر در لیبی گناهکار شناخته شوند به اعدام محکوم خواهند شد.