گروه بین‌الملل- «آنگ سان سوچی» بانوی دموکراسی میانمار و رهبر اپوزیسیون این کشور، دیروز ـ چهارشنبه ـ در پارلمان سوگند یاد کرد و به این ترتیب برای نخستین بار بعد از آغاز مبارزاتش علیه حاکمان این کشور که حدود ۲۵ سال پیش رقم خورد، عهده‌دار سمتی رسمی شد. به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، ورود سوچی ۶۶ ساله به پارلمان میانمار می‌تواند فصلی جدید در تاریخ این کشور به شمار رفته و روند آشتی که بین حزب وی و دولت اصلاح‌طلب «تین سین» رییس‌جمهوری میانمار آغاز شده است را تثبیت کند. تعداد کرسی‌‌هایی که حزب «اتحاد ملی برای دموکراسی» به رهبری سوچی در پارلمان در اختیار دارد بسیار کمتر از آن است که قدرتی واقعی برای تغییر داشته باشد و در عین حال این نگرانی وجود دارد که حضور قانون‌گذاران اپوزیسیون به رژیم نظامی حاکم بدون ایجاد هیچ تغییری، مشروعیت ببخشد.

سوچی و نمایندگان حزب وی پیش از این جلسات پارلمان را تحریم کرده بودند ولی چند روز قبل اعلام کردند که این رویکرد را تغییر داده‌اند و در پارلمان حاضر می‌شوند.

سوچی نیز در این‌باره به خبرنگاران گفت: «به عنوان اقدامی برای احترام به خواست ملت و اهمیت دادن به خواسته‌های احزاب دموکرات و مستقل برای بازگشت، تصمیم به حضور در جلسات پارلمان گرفتیم.»

وی افزود که در سریع‌ترین زمان ممکن به پارلمان برمی‌گردیم، سوگند یاد می‌کنیم و در جلسات پارلمان شرکت خواهیم کرد.