گروه بین‌الملل- در شرایطی که کمتر از یک هفته به برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه باقی مانده است، دو نامزد این انتخابات هر کدام تلاش دارند آرای بیشتری را جلب کنند. در همین رابطه، نیکلا سارکوزی، رییس‌جمهوری کنونی فرانسه که با انتشار سندی دال بر تامین بودجه انتخاباتی وی از سوی معمر قذافی در سال ۲۰۰۷ در سایت خبری «مدیاپارت» با حملات مخالفان روبه‌رو شده، این سند را جعلی دانسته و آن را به احزاب چپ نسبت داده است. سارکوزی در همین رابطه در یک گفت‌وگوی تلویزیونی گفت: «این یک رسوایی است که روزنامه‌نگاران ما به سخنان فرزند معمر قذافی اعتبار می‌بخشند و به مانند خدمتگزاران سرویس اطلاعاتی معمر قذافی عمل می‌کنند. مدیاپارت به دروغگویی معروف است، همه می‌دانند که این سایت خبری در خدمت چپ‌ها است.»

با وجود اینکه، موسی کوسا، وزیر امور خارجه پیشین لیبی نیز که در دوحه به سر می‌برد، سند منتشر شده توسط مدیاپارت را جعلی دانسته است اما شایعات در این مورد می‌تواند مبارزات انتخاباتی نیکلا سارکوزی را تحت تاثیر قرار دهد.

همزمان، فرانسوا اولاند، نامزد حزب سوسیالیست‌های فرانسه در یک گردهمایی هواداران خود در استادیوم برسی در پاریس بدون اشاره به این اتهامات از پاسخ به سوالاتی در این مورد خودداری و تنها به توافق نکردن با حزب جبهه ملی برای کسب حمایت این حزب اشاره کرد و گفت: «من ناراحتی بسیاری از مردم فرانسه را می فهمم. البته که به دنبال آرای مردان و زنانی هستیم که از اوضاع کنونی عصبانی هستند، اما برای آرای این افراد صد بار تکرار می‌کنم که هیچ قولی برای توافق با جبهه ملی داده نخواهد شد.»

نامزد سوسیالیست‌ها برای ریاست‌جمهوری فرانسه، از رییس‌جمهوری فرانسه خواست با توجه به اینکه تنها هفت روز از دوره ریاست‌جمهوری وی باقی مانده، دست از دروغگویی بردارد و واقعیت را به مردم فرانسه بگوید. اشاره وی به دروغگویی رییس‌جمهوری به شایعاتی باز‌می گردد که از حمایت بیش از شش هزار امام جمعه مساجد فرانسه و یا طارق عزیز، یک نظریه پردازی اسلامگرای فرانسوی اهل تونس از فرانسوا اولاند منتشر شده است. حزب سوسیالیست می‌گوید این شایعات از سوی حزب وابسته به نیکولا سارکوزی به منظور جمع‌آوری آرای طرفداران حزب دست راستی جبهه ملی صورت می‌گیرد.

آخرین نظرسنجی‌های صورت گرفته حاکی از پیشی گرفتن نامزد حزب سوسیالیست‌ها است. بر طبق این نظرسنجی‌ها، فرانسوا اولاند با ۵۴ درصد نسبت به رقیب خود نیکلاسارکوزی با ۴۶ درصد در دور دوم پیشی خواهد گرفت و به ریاست‌جمهوری فرانسه خواهد رسید.