گروه بین‌الملل- موسسه آمار اروپا از کاهش نرخ تورم منطقه یورو در ماه آوریل به ۶/۲ درصد خبر داد.

به گزارش فارس به نقل از بلومبرگ، یورو استت، موسسه آمار اروپا، در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد کاهش هزینه انرژی موجب شد تا نرخ تورم منطقه یورو طی ماه آوریل با کاهش روبه‌رو شود. بر اساس این گزارش نرخ تورم ۱۷ کشور عضو یورو طی ماه آوریل به کمتر از ۶/۲ درصد رسیده است. این رقم در ماه مارس به بیش از ۷/۲ درصد رسیده بود. کارشناسان اقتصادی پیش از این نرخ تورم ۵/۲ درصدی را برای منطقه یورو در ماه آوریل پیش‌بینی کرده بودند. کارشناسان اقتصادی بر این باورند که با توجه به کاهش نسبی قیمت انرژی و افت نرخ تورم منطقه یورو، مقام‌های بانک مرکزی اروپا در نشست سوم مه نرخ بهره بانکی اروپا را در حد یک درصد ثابت نگه خواهند داشت. کارشناسان اقتصادی پیش‌بینی می‌کنند نرخ تورم منطقه یورو طی ماه‌های آینده بالای دو درصد خواهد بود.

بانک مرکزی اروپا قصد دارد نرخ تورم منطقه یورو را به زیر ۲ درصد کاهش دهد. این بانک پیش‌بینی کرد میانگین نرخ تورم منطقه یورو امسال به ۴/۲ درصد برسد ولی این رقم طی سال ۲۰۱۳ میلادی به کمتر از ۶/۱ درصد کاهش خواهد یافت. بر اساس گزارش موسسه آمار اروپا قیمت جهانی نفت در دو ماه گذشته ۷/۱ درصد کاهش داشته و این مساله موجب کاهش هزینه انرژی خانوارهای اروپایی شده است.

این گزارش حاکی از این است که شاخص اعتماد مصرف‌کنندگان در اقتصاد اروپا طی ماه آوریل با کاهش روبه‌رو شده است. موسسه آمار اروپا افزود نرخ بیکاری کشورهای عضو یورو نیز طی ماه مارس به بیش از ۹/۱۰ درصد رسیده است. این رقم در ماه قبل از آن به ۸/۱۰ درصد رسیده بود. بانک مرکزی اروپا به‌تازگی برای مقابله با بحران مالی یک تریلیون یورو نقدینگی به سیستم بانکی اروپا تزریق کرده است.