گروه بین‌الملل- نیکلا سارکوزی، رییس‌جمهوری کنونی فرانسه اتهامات وارده از سوی دومینیک استراوس کان، رییس سابق صندوق بین‌المللی پول درباره اینکه عوامل مرتبط با وی عامل سقوط سیاسی استراوس کان شده‌اند را رد کرد.

وی همچنین اتهامات سایت مدیا پارت را نیز درباره کمک مالی معمر قذافی به وی در سال ۲۰۰۷ مشمئزکننده خواند. ماه گذشته، سایت اینترنتی مدیا پارت که یک سایت وابسته به جناح چپ فرانسه است با ارائه اسنادی ادعا کرد که نیکلا سارکوزی در سال ۲۰۰۷ میلادی، برای برپایی کمپین انتخاباتی خود مبلغی معادل ۵۰ میلیون یورو از حکومت معمر قذافی، رهبر سابق لیبی دریافت کرده است. همچنین در این سایت سندی مربوط به سال ۲۰۰۶ قرار داده شده که به زبان عربی است و موسی کوسی، وزیر خارجه وقت لیبی نیز آن را امضا کرده است.

این سند به توافق لیبی با نیکلا سارکوزی برای پشتیبانی از وی در مبارزات انتخاباتی مربوط است و به مبلغ مورد نظر نیز در آن اشاره شده است. نظرسنجی‌های اولیه حاکی از آن است که نیکلا سارکوزی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه که ششم ماه مه برگزار خواهد شد، میدان مبارزه را به رقیب خود فرانسوا اولاند، نامزد حزب سوسیالیست فرانسه واگذار خواهد کرد و به نظر می‌رسد این اتهامات نیز راه رییس‌جمهوری کنونی فرانسه برای کسب دوباره قدرت را دشوارترخواهد کرد.