گروه بین‌الملل- هفته نامه آمریکایی «تایم» نام صد چهره تاثیرگذار برای سال ۲۰۱۲ را اعلام کرد. در این فهرست نام چهره‌های مشهوری از دنیای سیاست، هنر، ورزش و اقتصاد دیده می‌شود.

به گزارش یورو نیوز، باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، گودلاک جاناتان رییس‌جمهوری نیجریه، دیلما روسف رییس‌جمهوری برزیل و همچنین زی جین پینگ، معاون ریاست جمهوری چین از نام‌هایی هستند که از دنیای سیاست در این فهرست دیده می‌شوند. جرمی لین، بازیکن آمریکایی مشهور بسکتبال و لیونل مسی بازیکن آرژانتینی تیم فوتبال بارسلونای اسپانیا نیز از دیگر نام‌های این فهرست صدنفره هستند.

نام آدل، ثروتمندترین خواننده زیر سی سال دنیا که چند جایزه موسیقی از جمله جایزه گرمی سال گذشته را از آن خود کرد و همچنین کیت میدلتون، همسر شاهزاده ویلیام به همراه خواهر وی در این فهرست دیده می‌شوند. نام گروه هکرهای اینترنتی «انونیموس» یا ناشناس نیز در میان صد چهره برتر دنیا قرار دارد.

اصغر فرهادی، نخستین کارگردان ایرانی که جایزه معتبر و بین‌المللی اسکار را به خاطر فیلم «جدایی نادر از سیمین» از آن خود کرد نیز در میان صد چهره تاثیرگذار جهان دیده می‌شود. پنجاه و چهار نام از میان این فهرست از ۳۷ کشور انتخاب شده است و مابقی به کشور آمریکا اختصاص دارد.

نام ۳۸ زن نیز در میان این فهرست صد نفره قرار دارد. شارمن عبید چینوی، بانوی کارگردان پاکستانی که به خاطر فیلم مستندی درباره زنانی که صورتشان با اسید سوزانده شده است جایزه اسکار را از آن خود کرد نیز در فهرست تاثیرگذارترین چهره‌های دنیا دیده می‌شود.

در مقابل، نام نیکلا سارکوزی،رییس‌جمهوری فرانسه که سال گذشته در این فهرست قرار داشت در فهرست سال ۲۰۱۲ حذف شده است. نام ژان کلود تریشه، رییس سابق بانک مرکزی اروپا نیز در میان صد چهره تاثیرگذار سال ۲۰۱۲ دیده نمی‌شود.