گروه بین‌الملل- درشرایطی که نشانه‌ها از ناهموار بودن احیای اقتصادی در آمریکا حکایت داشتند، دیروز،جمعه، قیمت نفت به بشکه‌ای ۱۰۳ دلار نزدیک شد.

در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه مه ۴۳ سنت رشد کرد و به ۷۰/۱۰۲ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز پنج‌شنبه ارزش قراردادها با افت ۴۰ سنتی در رقم ۲۷/۱۰۲ دلار بسته شد. دیروز در لندن نفت خام برنت برای تحویل در ماه ژوئن ۲۵ سنت رشد کرد و بشکه‌ای ۲۵/۱۱۸ دلار معامله شد.

روز پنج‌شنبه گزارش‌های درآمدی شرکت‌های آمریکایی مورگان استنلی، یونایتدهلث، ساوت‌وست ایرلاینز و بانک آمریکا مثبت بود. اما گزارش‌های ناامیدکننده بخش مشاغل، مسکن و تولیدی بر اعتماد سرمایه‌گذاران تاثیر منفی گذاشت.

روز پنج‌شنبه فدرال رزرو فیلادلفیا اعلام کرد شاخص بخش تولیدی در این منطقه به شدت کاهش یافته است. انجمن ملی دلالان معاملات ملکی آمریکا نیز گزارش داد فروش مسکن در ماه گذشته ۶/۲ درصد کاهش داشته است.

اما افزایش شاخص فضای کسب و کار در آلمان به افزایش قیمت نفت در روز جمعه کمک کرد. موسسه آیفو اعلام کرد شاخص فضای کسب و کار از ۸/۱۰۹ واحد در ماه مارس به ۹/۱۰۹ واحد در ماه آوریل افزایش یافته است. این درشرایطی است که تحلیل‌گران انتظار داشتند این شاخص به ۵/۱۰۹ واحد کاهش یابد.

در دیگر معاملات بورس نیویورک بنزین گالنی ۱۲/۳ دلار معامله شد و قیمت گاز طبیعی به ۹۱/۱ دلار در هر ۱۰۰۰ فوت مکعب رسید.