گروه بین‌الملل- رییس شورای ملی انتقالی لیبی گفت که مسوولان این کشور به اطلاعاتی دست پیدا کرده‌‌اند که مدعی است پیکر امام موسی صدر در یکی از گورهای دسته جمعی که اخیرا در لیبی کشف شد، مدفون است. به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه ترابلس پست، «مصطفی عبدالجلیل» با تاکید بر اینکه این اطلاعات ادعایی هنوز به طور کامل تایید نشده است، در گفت‌وگویی با پایگاه تلویزیونی «فرانس ۲۴» گفت که به دنبال کشف یک گور دسته جمعی در جریان آزادسازی ترابلس در ماه آگوست گذشته، این مساله مطرح شد که امکان دارد پیکر امام موسی صدر نیز در این گور مدفون باشد.

وی افزود که بازرسانی از دفتر دادستانی عمومی لیبی در حال بررسی این مساله هستند و مقام‌های لبنان نیز یک قاضی ویژه را مسوول بررسی این پرونده کرده‌اند.

عبدالجلیل ادامه داد: «دادستانی لیبی با این قاضی لبنانی در تماس است و به خواست خدا تنها در حضور نمایندگان دولت لبنان، اجساد را برای بررسی از این گور دسته‌جمعی خارج می‌کنیم؛ به این ترتیب مقام‌های بیروت متوجه خواهند شد که ما در این روند، جدی هستیم.»

با این وجود «عدنان منصور» وزیر خارجه لبنان با صدور بیانیه‌‌ای، سخنان عبدالجلیل را «غیردقیق» خواند و تاکید کرد که هیچ شواهد تعیین کننده‌‌ای که صحت این اطلاعات را تایید کند، وجود ندارد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه تلویزیونی «ان بی ان» گفت که برای مشخص شدن سرنوشت امام موسی صدر، به «زمان بیشتری» احتیاج است.

عدنان همچنین برخی گزارش‌ها مبنی بر اینکه در جریان سفر اخیر به لیبی اطلاعاتی درباره «دی ان ای» امام موسی صدر را در اختیار مقام‌های این کشور قرار داده است، رد کرد.