گروه بین‌الملل- به دنبال کاهش واردات به خصوص از چین، کسری تجاری آمریکا طی ماه فوریه کاهش یافت و به ۴۶ میلیارد دلار رسید.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد میزان واردات آمریکا از چین طی ماه فوریه با کاهش چشمگیری روبه‌رو شده است. بر اساس این گزارش کسری تجاری آمریکا طی ماه فوریه به کمتر از ۴۶ میلیارد دلار رسیده است. این رقم در ماه ژانویه به بیش از ۵/۵۲ میلیارد دلار رسیده بود.

این گزارش حاکی است میزان واردات آمریکا طی ماه فوریه نسبت به ژانویه بیش از ۲/۵ درصد کاهش داشته است و به کمتر از ۲/۲۲۷ میلیارد دلار رسیده است که این میزان کاهش در سه سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی کاهش واردات از چین مهم‌ترین نقش را در کاهش واردات آمریکا در این مدت داشته است. این گزارش می‌افزاید میزان صادرات آمریکا در این مدت نیز با ۱/۰ درصد رشد به ۲/۱۸۱ میلیارد دلار رسیده است. کسری تجاری آمریکا با کانادا بزرگترین شریک تجاری خود در این مدت به ۸/۲ میلیارد دلار کاهش یافته است. این رقم در ماه ژانویه به بیش از ۹/۴ میلیارد دلار رسیده بود.

کسری تجاری آمریکا با چین نیز در این مدت به ۴/۱۹ میلیارد دلار رسیده است که این پایین ترین رقم از مارس ۲۰۱۱ به شمار می‌رود. کسری تجاری آمریکا با چین طی ماه ژانویه به بیش از ۲۶ میلیارد دلار رسیده بود. کسری تجاری آمریکا با کشورهای منطقه یورو نیز در این مدت به ۸/۵ میلیارد دلار رسیده است این رقم نیز در ماه ژانویه به بیش از ۵۶/۷ میلیارد دلار رسیده بود.