گروه بین‌الملل- در آمریکا طی هفته گذشته تعداد افراد متقاضی دریافت مزایای بیکاری به کمترین سطح ظرف چهار سال گذشته رسیده است. این مساله نشان می‌دهد کارفرمایان در ماه مارس با آهنگی مناسب دست به استخدام زده‌اند. به گزارش آسوشیتد پرس، روز پنج‌شنبه وزارت کار آمریکا اعلام کرد درخواست‌های هفتگی برای دریافت مزایای بیکاری ۶ هزار مورد کاهش یافته و به ۳۵۷ هزار مورد رسیده است. میانگین چهار هفته‌ای تعداد درخواست‌ها برای دریافت مزایای بیکاری نیز به ۳۶۱۷۵۰ مورد کاهش یافته که کمترین میزان طی چهار سال گذشته است.

تعداد درخواست‌ها از پاییز گذشته تاکنون به طور مداوم کاهش داشته است. در دوره ژانویه- مارس میانگین چهار هفته‌ای ۴ درصد تنزل کرد. تعداد درخواست‌ها در سه ماه پایانی سال ۲۰۱۱ نیز ۸ درصد کاهش یافته بود.

کاهش تقاضا برای دریافت مزایای بیکاری به کمتر از ۳۷۵ هزار مورد نشان دهنده آن است که استخدام به اندازه‌ای است که می‌تواند نرخ بیکاری را کاهش دهد. کارفرمایان از ماه دسامبر تا ماه فوریه به طور متوسط در هر ماه ۲۴۵ هزار شغل ایجاد کرده‌اند و نرخ بیکاری از ۱/۹ درصد در ماه اوت به کمترین سطح خود ظرف سه سال گذشته یعنی رقم ۳/۸ درصد رسیده است.اقتصاددانان برآورد می‌کنند کارفرمایان در ماه مارس ۲۱۰ هزار شغل ایجاد کرده‌اند، اما درعین حال انتظار دارند نرخ بیکاری برای دومین ماه متوالی بدون تغییر باقی بماند.