گروه بین‌الملل- پس از چهار روز درگیری‌های مرگبار، یک مقام مصری اعلام کرد که رژیم صهیونیستی و مبارزان فلسطینی در غزه با آتش بس موافقت کرده‌اند.

به نقل از این مقام گزارش شده‌است که این آتش‌بس که با میانجی‌گری مصری‌ها حاصل شده‌، ساعت یک صبح به وقت محلی به اجرا در آمده ‌است. یک مقام گروه حماس سپس در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی توافق دو طرف درباره آتش بس را تایید کرد.

گزارش ها حاکی‌است که دست کم ۲۵ فلسطینی از روز جمعه در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند. رژیم صهیونیستی اما در مقابل مدعی است که ۳۵ نفر در حملات راکتی فلسطینی‌ها زخمی شده‌اند.

خشونت‌های اخیر از روز جمعه هفته گذشته، در پی کشته شدن زهیر القیسی، دبیر کل «کمیته های مقاومت مردمی» در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به غزه شعله‌ور شده ‌است.

رژیم صهیونیستی مدعی است که القیسی به این دلیل هدف قرار گرفته که خود در تدارک یک حمله علیه اسرائیل بوده است.

مبارزان فلسطینی مستقر در نوار غزه به سرعت به این حملات واکنش نشان دادند و رگباری از راکت‌ها را راهی جنوب سرزمین‌های اشغالی کردند که باعث حملات هوایی بیشتر اسرائیلی‌ها شد. «کمیته‌های مقاومت مردمی» و «جهاد اسلامی» - و نه حماس - مسوولیت حملات به رژیم صهیونیستی را به عهده گرفته‌اند.

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد نسبت به شعله‌ورشدن خشونت‌ها ابراز نگرانی عمیق کرده‌ است. او حملات موشکی علیه رژیم صهیونیستی را «غیرقابل قبول» خوانده و از اسرائیل خواسته «حداکثر خویشتنداری را نشان دهد.»

آمریکا حملات موشکی پیکارجویان را «بزدلانه» توصیف کرده‌است و در مقابل اتحادیه عرب حملات هوایی رژیم صهیونیستی را «کشتار» مردم غیرنظامی توصیف کرده‌است.

در همین حال سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا خواستار برقراری آرامش شده‌اند.

چین هم از اسرائیل خواسته است که حملات هوایی به غزه را متوقف کند و خواستار آتش بس فوری از سوی دو طرف شده است.

در همین رابطه وزیر خارجه چین گفته است: «ما نگران وخیم شدن اوضاع در غزه هستیم.»

واکنش شدید و غیرمعمول چین نسبت به حملات هوایی رژیم صهیونیستی در شرایطی انجام می‌شود که قرار است آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه رژیم اشغالگر قدس فردا-پنج‌شنبه- از چین دیدار و با مقامات این کشور مذاکره کند.