گروه بین‌الملل- بامداد سه شنبه، عبد ربو منصور هادی، تنها نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری یمن رای خود را به صندوق‌انداخت. او تاکنون معاون ریاست‌جمهوری پیشین این کشور، علی عبدالله صالح بوده است که از یک ماه پیش از کشورش خارج شده و در آمریکا به سر می‌برد. به گزارش یورونیوز، مردم یمن نیز فعالانه برای انتخاب رییس جمهوری جدید خود در این انتخابات شرکت کرده‌اند. با وجود اینکه این رقابت سیاسی با موازین یک انتخابات آزاد و دموکراتیک فاصله زیادی دارد، با این حال به نظر می‌پرسد مردم یمن با خوشبینی و امیدواری زیادی در این انتخابات شرکت کرده‌اند.

منصور هادی پس از‌انداختن رای خود به صندوق گفت:‌ «همه یمنی‌ها از هر گروه و طایفه‌ای که باشند برای شرکت در انتخابات دعوت شده‌اند تا با آرای خود یمن را از تهدیدهای پیش‌رو عبور دهند.»

توکل کرمان، برنده جایزه صلح نوبل سال گذشته هم پس از دادن رای خود گفت: «امروز روز شادی و پیروزی است، ما امروز رسما پایان دوره صالح را اعلام می‌کنیم. خدا راشکر. ما یمنی دموکراتیک و شاد ، آنچنان که زنان و جوانان آن را آرزو می‌کنند، می‌سازیم.»

او اضافه کرد: «امروز برای یمنی‌ها روز پیروزی است چرا که به حاکمیت ظالمانه و مستبدانه علی عبدالله صالح،‌ رییس‌جمهوری پیشین کشور پایان دادند.»

او در ادامه افزود: «ما از رییس جمهوری انتقالی جدید می‌خواهیم تا به منظور بهبود وضعیت کشور و جوانان تلاش کند وگرنه میادین اعتصاب همچنان برای ما وجود دارد و این میادین همانند کمیته‌هایی بر کار دولت توافق ملی و رییس‌جمهوری منتخب نظارت می‌کنند.»

او در پایان به منصور هادی هشدار داد: «اگر اهداف انقلاب را محقق نکنیم همانگونه که عبدالله صالح را سرنگون کردیم تو را نیز سرنگون می‌کنیم.»

از بیست و یک سال پیش تا‌کنون، علی عبدالله صالح ریاست جمهوری یمن را برعهده داشت. پیش از این نیز او، از سال ۱۳۵۶ تا ۱۳۷۱ شمسی رییس دولت یمن شمالی بود. عبد ربو منصور هادی مانند صالح، از پشتیبانی گسترده آمریکا و عربستان سعودی

برخوردار است. از سال گذشته و همزمان با آغاز موج تغییرات در جهان عرب، بسیاری از مردم و برخی قبایل یمنی علیه عبدالله صالح قیام کردند. رویارویی مسلحانه میان طرفداران و مخالفان دولت صالح، این کشور را در آستانه جنگی داخلی قرار داد. مخالفان ریاست جمهوری سابق یمن، او رابه ارتکاب جنایت علیه ملت یمن متهم کرده و کماکان خواستار محاکمه وی هستند.