ایسناـ به دنبال کشتار جمعی مردم منطقه قانا در حمله موشکی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی که طی آن دست‌کم ۶۰ زن و کودک لبنانی به خاک و خون کشیده شدند، دولت لبنان در اعتراض به این تجاوز وحشیانه اعلام کرد: تمام گفت‌وگوها برای حل بحران متوقف می‌شود. به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، فواد سنیوره، نخست وزیر لبنان در کنفرانس مشترک با نبیه‌بری، رییس پارلمان این کشور اعلام کرد: دیگر گفت‌وگو بس است. پیش از اعلام آتش‌بس فوری و توقف مطلق حملات اسرائیل به لبنان، دولت لبنان هرگونه گفت‌وگویی را متوقف خواهد کرد. در حمله اسرائیل به قانا ۶۰ نفر به شهادت رسیدند که ۲۷ نفر از آنها را کودکان تشکیل می‌دادند.

سنیوره افزود: حملات وحشیانه اسرائیل به منطقه قانا و کشتار دسته‌جمعی زنان و کودکان این منطقه کاملا به صورت عمدی انجام گرفته است.

از سوی دیگر نبیه بری نیز با محکوم کردن حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به قانا تصریح کرد: این برای بار دوم است که مردم بیگناه این منطقه بهای این جنگ وحشیانه اسرائیل را می‌دهند و بار دیگر اسرائیل مرتکب یک کشتار جمعی دیگر در قانا می‌شود.

بری تصریح کرد: من به نیابت از تمام مردم جنوب لبنان، تمام ملت لبنان نیز به نیابت از حزب‌ا... لبنان اعلام می‌کنم ما از هرگونه موضع‌گیری دولت سنیوره حمایت می‌کنیم و در پشت این دولت هستیم.

از سوی دیگر الیاس المر، وزیر دفاع لبنان نیز اعلام کرد: بهتر است اسرائیل به جای رویارویی با این مردم غیرنظامی بیگناه به رویارویی با ارتش لبنان بپردازد. وی تاکید کرد: تمام نیروهای ارتش لبنان با آمادگی کامل در انتظار نیروهای اسرائیلی هستند و نیروهای اسرائیلی اگر اعتماد به نفس دارند بهتر است به رویارویی با ارتش لبنان بپردازند.

وزیر دفاع لبنان تصریح کرد: اسرائیل ضعف خود را با هدف قرار دادن کودکان و زنان بیگناه لبنانی جبران می‌کند، اما اگر می‌خواهد قدرت نمایی کند بهتر است به رویارویی با ارتش لبنان و نیز نیروهای مقاومت اسلامی بپردازد.

وی تاکید کرد: اسرائیل و حتی جامعه جهانی دیگر نمی‌تواند تاوان این تجاوز را بدهد و سخن گفتن از هرگونه تاوان یا خسارت پس از جنگ، یک حرف بی‌ارزش، کوچک و احمقانه است.

از سوی دیگر سید حسن فضل‌ا...، نماینده حزب‌ا... لبنان نیز در واکنش به حملات وحشیانه اسرائیل در قانا اعلام کرد: دشمن ثابت کرده است که در هر زمانی که با شکست مواجه می‌شود شکست خود را با کشتار مردم بیگناه جبران می‌کند.

فضل‌ا... تاکید کرد: حمله اسرائیل به قانا جزوی از سیاست تل آویو برای اعمال فشار به حکومت و دولت لبنان است و در واقع این دشمن متجاوز وحشی برای آنکه تمام مردم جنوب لبنان و در راس آن کودکان را هدف قرار دهد دست به چنین ادعاهای مضحکی می‌زند.