گروه بین‌الملل- وزارت بازرگانی آمریکا در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد کسری تجاری این کشور طی ماه دسامبر به بالاترین حد خود در شش ماه اخیر رسیده است.

به گزارش فارس به نقل از بلومبرگ، رشد چشمگیر واردات آمریکا در این مدت به علت افزایش رشد اقتصادی تاثیر زیادی بر گسترش کسری تجاری این کشور داشته است. بر اساس این گزارش کسری تجاری آمریکا طی ماه دسامبر با ۷/۳ درصد رشد به بیش از ۸/۴۸ میلیارد دلار رسیده است. این رقم در ماه نوامبر به ۱/۴۷ میلیارد دلار رسیده بود.

بر این اساس میزان واردات آمریکا در این مدت به بالاترین حد خود در سه سال اخیر رسیده است. کاهش نرخ بیکاری و افزایش هزینه‌مصرف‌کنندگان تاثیر زیادی بر رشد واردات آمریکا داشته است. رشد تقاضا از سوی کشورهای نوظهور و درحال توسعه نیز موجب افزایش صادرات شرکت‌های بزرگ آمریکایی شده است. بر اساس گزارش وزارت بازرگانی آمریکا کسری تجاری این کشور در سال ۲۰۱۱ با ۱۲ درصد رشد به بیش از ۵۵۸ میلیارد دلار رسیده است. بر این اساس میزان واردات آمریکا طی ماه دسامبر به بیش از ۶/۲۲۷ میلیارد دلار و میزان صادرات نیز با ۷/۰ درصد رشد به ۸/۱۷۸ میلیارد دلار رسیده است.

کسری تجاری آمریکا با چین نیز در ماه دسامبر به ۱/۲۳ میلیارد دلار رسیده و میزان صادرات آمریکا به اروپا در این مدت با ۶/۳ درصد رشد روبه‌رو شده است.