گروه بین‌الملل - «یوسف المنقوش» سرهنگ بازنشسته ارتش لیبی به عنوان رییس ستاد مشترک ارتش ملی لیبی منصوب شد.

«یوسف المنقوش» که معاون وزیر دفاع لیبی نیز هست در جریان جنگ علیه قذافی فرمانده گردا‌ن‌های انقلابی شرق این کشور بود. این سرهنگ بازنشسته ارتش سابق، در تیرماه گذشته در شرق لیبی توسط نیروهای قذافی بازداشت و به زندانی در شهرترابلس منتقل شده بود.

نیروهای انقلابی وی را پس از تصرف ترابلس آزاد و سپس از سوی مقامات شورای ملی انتقالی به عنوان معاون وزیر دفاع منصوب شد. «مصطفی عبدالجلیل» رییس شورای ملی انتقالی و «عبدالرحیم الکیب» نخست‌وزیر موقت لیبی پیشتر موافقت خود را با انتصاب «یوسف المنقوش» به ریاست ستاد مشترک ارتش ملی اعلام کرده بودند. به گفته مقامات آگاه نزدیک به شورای ملی انتقالی، ژنرال «خلیفه» فرمانده منطقه البیدا و «سالم» یکی از افسران ارشد گردان‌های مصراته از جمله چهره‌های مطرح برای احراز پست ریاست ستاد مشترک ارتش ملی لیبی بودند.

«احمد بانی» سخنگوی ارتش ملی لیبی پیشتر در گفت وگو با ایرنا اعلام کرده بود که پس از تعیین رییس ستاد مشترک ارتش، مساله خلع سلاح افراد مسلح و پیوستن ۵۰ هزار نفر از انقلابیون مسلح به وزارت دفاع و وزارت کشور مشخص خواهد شد.

نیروهای مسلح انقلابی شهر مصراته مستقر در ترابلس روز گذشته با پلیس این کشور در مرکز پایتخت درگیر شده که این درگیری موجب کشته و زخمی شدن شماری از دو طرف شد.