گروه بین‌الملل- نخست وزیر دولت حماس در سفر به ترکیه، دیروز، دوشنبه، در یک نشست خبری با تاکید بر اینکه «کشتی ترکیه‌ای مرمره آبی تبدیل به صفحه‌ای طلایی در تاریخ امت اسلامی و فلسطین شده است»، تاکید کرد که قدس پایتخت همیشگی کشور فلسطین به شمار می‌آید. به گزارش ایسنا به نقل از شبکه الجزیره، اسماعیل هنیه، نخست وزیر دولت حماس در چارچوب سفرهای منطقه‌ای خود و حضور در استانبول در کنفرانس خبری که با هدف بزرگداشت قربانیان حملات نیروهای رژیم صهیونیستی به کشتی ترکیه‌ای مرمره آبی برگزار شد، تاکید کرد: «ما شاهد حملات اسرائیل علیه ساکنان نوار غزه و محاصره این منطقه توسط اشغالگران بوده‌ایم. آنها در حمله به نوار غزه ۱۵۰۰ شهید، ۵۰۰۰ مجروح و ۵۰۰۰ خانه تخریب شده بر جای گذاشتند.»

او در ادامه افزود: «این اقدامات با هدف براندازی دولت منتخب فلسطین و ساکت کردن صدای مقاومت و همچنین بازگرداندن گلعاد شلیط، سرباز اسرائیلی که نزد جنبش حماس بود صورت گرفت، آن هم بدون آنکه هیچ گونه هزینه‌ای برای آزادی او پرداخت کنند.»

هنیه همچنین تاکید کرد: «اسرائیلی‌ها در قبال کشتی ترکیه‌ای مرمره آبی، دزدی دریایی وحشیانه‌ای انجام دادند تا این پیام را به جهانیان برسانند و آنها را بترسانند تا به این ترتیب هرگونه راه ارتباطی میان ما و آنها قطع شود.»

او در ادامه افزود: «کشتی ترکیه‌ای مرمره آبی تبدیل به صفحه‌ای طلایی در تاریخ امت اسلامی و فلسطین شده‌است. از همین جا اعلام می‌کنم که خون شهدای این کشتی بر اشغالگران پیروز شده است.»

هنیه همچنین تاکید کرد: «این خون‌ها تا سواحل غزه رسیده است و در قلب میلیون‌ها فلسطینی جای گرفته است.»

او در ادامه افزود: «خون شهیدان کشتی ترکیه‌ای مرمره آبی با خون هزاران شهید فلسطینی در هم آمیخته شده‌است، ما به سران اشغالگران می‌گوییم که اگر توانستید مانع رسیدن این کشتی به نوار غزه شوید باید بدانید که امروزه غزه و فلسطین خود را به کشتی مرمره رساندند.»

هنیه هم‌چنین تاکید کرد: «ما تمثال و نشانه‌ای را در بندر غزه برای بزرگداشت یاد و خاطر این شهدا بنا کرده‌ایم و با خون این شهیدان پیمان می‌بندیم که از فلسطین، قدس و سرزمین خود دست برنداریم.»

او در ادامه افزود: «از ملت و دولت ترکیه به دلیل حمایت از مساله فلسطین تشکر می‌کنم. آنها نشان دادند که فلسطین به مساله‌ای مرکزی برای ترکیه تبدیل شده است. بهار عربی یا بهار اسلامی تاثیراتی بر تمام مسلمانان و اعراب گذاشته ‌است که این تاثیرات را در آینده درخصوص مساله فلسطین خواهند دید.»

ما هرگز مقابل اشغالگران سر تسلیم فرود نخواهیم آورد و در برابر توطئه اسرائیلی‌ها پیروز می‌شویم. قدس پایتخت کشور فلسطین به شمار می‌آید.