گروه بین‌الملل- دادستانی بحرین اعلام کرد که در راستای اجرای پیشنهادهای کمیته مستقل حقیقت‌یاب بحرین از ۳۴۳ تن از کسانی که در حوادث اخیر این کشور و در ارتباط با مسائل مربوط به آزادی بیان و اندیشه متهم شناخته شدند، رفع اتهام کرد. به گزارش «ایسنا»، به نقل از سایت شبکه الجزیره، علی بن‌فضل البوعینین، دادستان کل بحرین اعلام کرد که رفع اتهام از ۳۴۳ متهم در خصوص ۴۳ مورد اتهام در ارتباط با آزادی بیان و اندیشه در راستای تجدیدنظر در احکام صادر‌شده از سوی دادگاه‌های نظامی کشور صورت گرفت.

در همین حال، مطر مطر، از مسوولان ارشد جمعیت الوفاق بحرین بزرگ‌ترین گروه شیعیان مخالف دولت در این کشور با کم‌اهمیت خواندن این تصمیمات اعلام کرد که این‌گونه اقدامات صرفا با انگیزه‌های تبلیغاتی صورت می‌گیرد و با توصیه‌های کمیته مستقل حقیقت‌یاب بحرین بسیار فاصله دارد زیرا ۸۵ درصد از پرونده‌هایی که در دادگاه‌های بحرین مطرح شده مربوط به آزادی بیان است.

ناوی پیلای، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل نیز با هشدار دادن نسبت به از بین رفتن اعتماد بین دولت و شهروندان بحرینی از مقام‌های این کشور خواست تا بازداشت‌شدگان حوادث اخیر در این کشور را هر چه زودتر آزاد کنند.