گروه بین‌الملل- موسسه رتبه‌بندی فیچ در جدیدترین گزارش خود رتبه اعتباری فرانسه را به حالت منفی کاهش و نسبت به کاهش رتبه اعتباری ایتالیا و اسپانیا نیز هشدار داد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، موسسه فیچ رتبه اعتباری فرانسه را به حالت منفی کاهش داد و نسبت به کاهش رتبه اعتباری ایتالیا و اسپانیا نیز هشدار داده است. بر اساس این گزارش موسسه فیچ در ادامه افزود: رهبران اروپایی هنوز به راهکاری جامع و کامل برای حل بحران بدهی و کسری بودجه منطقه یورو دست نیافته‌اند . پیش‌بینی می‌شود رتبه اعتباری کشورهای ایتالیا، اسپانیا، بلژیک، اسلونی، ایرلند و قبرس تا پایان ژانویه ۲۰۱۲ کاهش یابد.

موسسه مودی به تازگی رتبه اعتباری بلژیک را با دو رتبه کاهش از Aa۱ بهAa۳ تنزل داده است. گزارش اخیر موسسه فیچ موجب افزایش فشارها بر رهبران اروپایی برای پایان دادن به بحران دو ساله منطقه یورو شده است. بحرانی که تاکنون ایرلند، یونان و پرتغال را فرا گرفته و این کشورها را مجبور به دریافت کمک‌های مالی بین‌المللی کرده است. موسسه فیچ طی بیانیه‌ای اعلام کرد توافق اخیر رهبران اروپایی به هیچ وجه برای کاهش نگرانی‌های بین‌المللی نسبت به وضعیت بحرانی منطقه یورو کافی نبوده است. موسسات رتبه‌بندی بین‌المللی در گزارش پنجم دسامبر خود نسبت به کاهش رتبه اعتباری ۱۵ کشور حوزه یورو هشدار داده بودند. موسسه مودی قصد دارد در گزارش ماه ژانویه خود درمورد رتبه اعتباری بسیاری از کشورهای اروپایی تجدید نظر کند. موسسه فیچ علت اصلی چشم‌انداز منفی اقتصاد فرانسه را آسیب‌پذیری زیاد این کشور در برابر بحران بدهی منطقه یورو اعلام کرده است.