گروه بین‌الملل- یک فرد مسلح در شهر لیئژ در بلژیک ۴ نفر را کشته و حداقل ۱۲۳ نفر را مجروح کرده است.

این فرد روز سه شنبه پس از تیراندازی به سوی مردم، به پرتاب نارنجک از بالای پشت‌بام یک ساختمان اقدام کرد و سپس دست به خودکشی زد.

نورالدین عمرانی که ۳۳ سال سن داشت، دارای سابقه کیفری در رابطه با مالکیت اسلحه بود.پلیس گفته است او به تنهایی دست به حمله زده است و این رخداد یک حادثه تروریستی نیست.یک دختر ۱۸ ماهه آخرین قربانی این حمله بود که پس از ساعت‌ها تلاش پزشکان جان خود را از دست داد. دیگر قربانیان یک زن ۷۵ ساله و دو پسر نوجوان ۱۵ و ۱۷ ساله بودند.پلیس می‌گوید حال چند نفر از مجروحان حادثه وخیم است.الیو دی روپو، نخست وزیر بلژیک که از محل حادثه بازدید کرد، آن را «وحشتناک» توصیف کرد.او گفت: «هیچ سخنی نمی‌تواند این حادثه ناگوار را تشریح کند.»

آلبرت و پائولا، پادشاه و ملکه بلژیک نیز به محل حادثه رفتند تا به قربانیان ادای احترام کنند.عمرانی در سال ۲۰۰۸ به خاطر در اختیار داشتن اسلحه و مواد مخدر به ۵۸ ماه زندان محکوم شده بود.پلیس از نورالدین عمرانی خواسته بود روز سه شنبه خود را برای یک بازجویی به کلانتری معرفی کند.او خانه خود را به همراه یک هفت تیر، یک مسلسل و سه نارنجک ترک کرد.

گرگ لنکو، یک روزنامه نگار محلی که در نزدیکی محل حادثه بود از چهار انفجار خبر داد.

او گفت: «مردی را دیدیم که از بالای بام تلاش می‌کرد مردم را بکشد. این مرد خودش را با نارنجک کشت.»

پلیس بعد از وقوع حادثه خیابان‌های منتهی به محل حمله را مسدود کرد و متخصصان مواد انفجاری محل را برای پیدا کردن نارنجک‌های عمل نکرده مورد بازرسی قرار دادند.