گروه بین‌الملل‌- شهر بنغازی که به عنوان خاستگاه انقلاب لیبی شناخته می‌شود، روزسه‌شنبه و برای دومین روز اعتراضات، صحنه تظاهرات هزاران نفر از مخالفان مصطفی عبدالجلیل، رییس شورای ملی انتقالی لیبی بود. معترضان که بالغ بر ۵۰۰۰ نفر گزارش شده‌اند، علاوه بر کناره‌گیری رییس دولت موقت لیبی، خواستار پاکسازی این شورا از بازماندگان رژیم سابق لیبی و نزدیکان معمر قذافی هستند. تظاهرات‌‌کنندگان همچنین می‌گویند اعضای این شورا حق حضور در انتخابات آینده این کشور که قرار است ۶ ماه دیگر برگزار شود را ندارند.این تظاهرات زمانی آغاز شد که رییس دولت موقت لیبی از آمادگی این کشور برای بخشیدن طرفداران رژیم سابق این کشور سخن گفت.

یکی از تظاهرات‌کنندگان می‌گوید: «من می‌خواهم پیام دقیق و روشنی برای رییس شورای ملی انتقالی لیبی بفرستم. از او می‌خواهم اگر قادر به کمک به ما نیست، قدرت را ترک کند و با اینکار شانس رفع مشکلات این کشور را به دیگران بدهد. ما به رییسی نیاز داریم که بتواند به مردم لیبی کمک کند.»شورای انتقالی ملی لیبی نسبت به این تظاهرات سریعا واکنش نشان داد و روز دوشنبه، رییس این شورا در نخستین روز از این تظاهرات قول داد در مورد فعالیت و ترکیب شورای انتقالی ملی لیبی شفاف سازی خواهد کرد. وی همچنین از مردم لیبی خواست صبور باشند تا اقدامات این شورا به بار بنشیند.

مصطفی عبدالجلیل در یک کنفرانس خبری اعلام کرده است که به زودی سایت خبری شورای ملی انتقالی لیبی راه‌اندازی خواهد شد و نام اعضای این شورا و همچنین سابقه سیاسی آنها از طریق این سایت منتشر خواهد شد. این تظاهرات که نخستین اعتراض عمومی علیه شورای انتقالی ملی پس از سقوط حکومت معمر قذافی است، تنها چالش این شورا به حساب نمی‌آید. دولت موقت لیبی سعی دارد به ادامه درگیری گروه‌های مسلحی که برای سقوط معمر قذافی جنگیده‌اند، با قبایل لیبی به ویژه در شهر زنیتان که تنها در روز سه شنبه چهار کشته برجای گذاشت، خاتمه دهد.