گروه بین‌الملل- کنفرانس بین‌المللی یک روزه بن با صدور اعلامیه‌ای به کار خود پایان داد. محور این اعلامیه حمایت از فعالیت‌های دولت‌های غربی در افغانستان تا سال ۲۰۱۴ و پس از آن خواهد بود. در پایان این کنفرانس، حامد کرزی، رییس‌جمهوری افغانستان متعهد شد که در ازای حمایت جهانی از کشورش پس از خروج نیروهای نظامی در سال ۲۰۱۴ میلادی به مبارزه علیه فساد مالی ادامه دهد. پیشتر آمریکا و آلمان در کنفرانس بین‌المللی بن اطمینان داده‌اند که همراه با متحدان خود، پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان در سه سال آینده، به کمک‌رسانی به آن کشور ادامه دهند؛ هر چند پاکستان که نقش مهمی در این میان برعهده دارد، مذاکرات کنفرانس بن را تحریم کرده‌بود. دولت پاکستان از حمله اخیر نیروهای ناتو به منطقه مرزی آن کشور که به کشته شدن ۲۴ سرباز پاکستانی انجامید، خشمگین است. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، در مراسم افتتاح این کنفرانس به عنوان میزبان سخنرانی کرد و گفت که هیچ‌گاه افغانستان را تنها نخواهد گذاشت. مرکل افزود که کشورش به کمک‌های مالی و همچنین آموزشی در همه زمینه‌ها از جمله نظامی و انتظامی در افغانستان ادامه خواهد داد.

در عین حال صدراعظم آلمان تاکید کرد که دولت افغانستان باید به تعهد خود در قبال اصلاحات عمیق سیاسی در تمام سطوح آن به ویژه ایجاد سازمان قضایی مستقل عمل کند.

کرزی هم در سخنرانی خود بر حمایت جامعه جهانی از افغانستان، تاکید کرد و گفت که پس از سال ۲۰۱۴ میلادی کشورش همچنان نیازمند حمایت بین‌المللی است.