گروه بین‌الملل- دولت جدید ایتالیا در تلاش برای جلوگیری از بروز یک بحران مالی، تدابیر ریاضتی برای صرفه‌جویی ۲۰ تا ۲۵ میلیارد یورو در ظرف دو سال آینده را فردا دوشنبه معرفی خواهد کرد. به گزارش ایسنا، رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش داد حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیارد یورو از این میزان برای کاهش کسری بودجه استفاده خواهد شد تا رسیدن به هدف تراز بودجه در سال ۲۰۱۳ را با وجود رکود اقتصادی شدید و افزایش سریع هزینه‌های استقراض، تضمین کند. باقی آن، منابع مورد نیاز برای خارج کردن اقتصاد ایتالیا از رکود را تامین می‌کند. دفتر نخست وزیر ایتالیا اعلام کرد هیات دولت قرار است روز دوشنبه برای تصویب این تدابیر دیدار کند و دو کنفرانس خبری پس از آن برگزار خواهد شد که یکی برای خبرنگاران خارجی و دیگری برای تشریح این طرح‌ها خواهد بود. بسته مورد توافق سپس به پارلمان و سنای ایتالیا ارائه خواهد شد.

انتظار می‌رود تدابیر شامل افزایش سن بازنشستگی برای بسیاری از کارکنان، خصوصی سازی خدمات حرفه‌ای و مالیات جدید برای دارایی‌های خصوصی باشد.

اعلام بسته ریاضتی جدید، گام اساسی برای کسب مجدد اعتبار مخدوش شده ایتالیا در بازارهای مالی است که به دنبال مجموعه اصلاحات وعده داده شده از سوی دولت قبلی که تحقق نیافتند، روی داده است.

ماریو مونتی اعلام کرده است هدف از این برنامه تضمین دست یافتن ایتالیا به اهداف کاهش کسری بودجه حتی با وجود وخیم شدن چشم‌اندازهای رشد در این کشور است.

ایتالیا که سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو است، یکی از مقروض‌ترین کشورهای جهان است و با توجه به کندی رشد، با چشم‌انداز رکود در سال آینده روبه‌رو است. سازمان توسعه و همکاری اقتصادی اخیرا پیش‌بینی کرده است تولید ناخالص داخلی این کشور به میزان نیم درصد کوچک شود.