گروه بین‌الملل- دیروز،دوشنبه، قیمت نفت به بیش از بشکه‌ای ۹۹ دلار افزایش یافت. زیرا درپی شروع قدرتمند فصل خرید در آمریکا، بازارهای سهام رشد کردند.

در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه ژانویه ۴۹/۲ دلار جهش کرد و به ۳۰/۹۹ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز جمعه ارزش قراردادها با ۶۰ سنت افزایش در رقم ۷۷/۹۶ دلار ثابت شد. دیروز در لندن، نفت خام برنت ۱۳/۲ دلار رشد کرد و بشکه‌ای ۹۹/۱۰۷ دلار معامله شد. دیروز بورس‌های آسیا و اروپا با افزایش روبه‌رو شدند، زیرا در تعطیلات چهار روزه عید شکرگزاری در آمریکا، ۲۲۶ میلیون مشتری از فروشگاه‌ها و فروشگاه‌های آن‌لاین دیدن کردند که این رکوردی در اقتصاد این کشور به شمار می‌رود. این در شرایطی است که سال گذشته ۲۱۲ میلیون مشتری به فروشگاه‌ها سر زدند.

همچنین گزارش‌هایی منتشر شده است مبنی براین که آلمان و فرانسه راه‌های قانونی را در دست بررسی دارند تا کشورهای عضو یورو را به پذیرش قوانین سخت‌تر برای ایجاد نظم بودجه‌ای وادار کنند. این مساله موجب تقویت اعتماد سرمایه‌گذاران شد. در دیگر معاملات بورس نیویورک، قیمت گاز طبیعی به ۵۴/۳ دلار در هر ۱۰۰۰ فوت مکعب رسید و بنزین ۵۲/۲ دلار در هر گالن معامله شد.