گروه بین‌الملل- نمایندگان ارشد اتحادیه اروپا قصد دارند برای بررسی وضعیت اقتصادی و مالی ایتالیا به این کشور سفر کنند.به گزارش فارس به نقل از فرانس پرس اولی رن کمیسر امور اقتصادی اتحادیه اروپا روز جمعه در شهر رم تاکید کرد دولت جدید ایتالیا باید برای کاهش هزینه‌های بودجه تلاش بیشتری کند و خود را برای اجرای اقدامات جسورانه‌تری که برای افزایش رشد اقتصادی کاملا لازم است، آماده کند. بر اساس این گزارش وی در دیدار با مقام‌های دولت ایتالیا تصریح کرد تشدید بحران مالی و بدهی در ایتالیا که سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو است موجب نگرانی‌های زیادی بین سرمایه گذاران و بازارهای مالی بین‌المللی شده است.

ساختارهای مالی و اقتصادی ایتالیا نیازمند اصلاحات زیادی است. بر این اساس مهم‌ترین هدف دولت جدید ایتالیا به نخست وزیری ماریو مونتی کاهش بدهی‌های سنگین این کشور است. ایتالیا بیش از ۹/۱ تریلیون دلار بدهی دارد که این رقم معادل ۱۲۰ درصد تولید ناخالص داخلی است.

رشد اقتصادی ایتالیا طی ده سال اخیر از سایر کشورهای اروپایی کمتر بوده است. تازه‌ترین گزارش‌ها نیز نشان می‌دهد نرخ بهره اوراق قرضه دو ساله منتشر شده از سوی دولت ایتالیا روز جمعه به بیش از ۷ درصد رسیده است که این رقم از سال ۱۹۹۹ میلادی بی‌سابقه است.