گروه بین‌الملل- میزان فعالیت‌های صنعتی چین طی ماه نوامبر به پایین‌ترین حد در ۳۲ ماه اخیر رسیده است.

به گزارش فارس به نقل از آسوشیتدپرس، موسسه مالی اچ‌اس‌بی‌سی در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد کاهش تقاضای خارجی تاثیر زیادی در افت فعالیت‌های صنعتی چین داشته است. این مساله موجب تشدید نگرانی‌ها در خصوص وضعیت اقتصادی جهان شده است. وانگ کیشان معاون نخست وزیر چین نیز در تازه‌ترین اظهارات خود نسبت به ادامه بحران مالی و اقتصادی جهان طی ماه‌های آینده و تاثیر منفی آن بر رشد و رونق اقتصادی چین هشدار داده است.

بر اساس این گزارش شاخص خرید مدیران در اقتصاد چین طی ماه نوامبر به کمتر از ۴۸ واحد رسیده است که این پایین‌ترین رقم از مارس ۲۰۰۹ میلادی به شمار می‌رود. این رقم در ماه قبل به ۵۱ واحد رسیده بود.

این موسسه مالی پیش‌بینی کرد افت تقاضای داخلی و کاهش شدید تقاضای خارجی موجب ادامه روند نزولی تولیدات صنعتی چین طی ماه‌های آینده خواهد شد. دولت چین طی ماه‌های گذشته برای مقابله با فشارهای تورمی سیاست‌های انقباضی پولی و مالی را اتخاذ کرده است. دولت چین به شدت نگران افزایش فشارهای تورمی و بی‌ثباتی اجتماعی است.

نرخ تورم چین طی ماه اکتبر به کمتر از ۵/۵ درصد رسیده است. رشد اقتصادی این کشور طی سه ماه سوم امسال به کمتر از ۱/۹ درصد رسیده است. این رقم طی سه ماه دوم امسال ۵/۹ درصد بود. معاون نخست‌وزیر چین هشدار داد این کشور باید برای مقابله با بحران مالی و اقتصادی جهان مشکلات ساختاری سیستم مالی خود را هر چه سریع‌تر برطرف کند.