گروه بین‌الملل- رییس‌جمهوری فرانسه و صدراعظم آلمان با اعمال برخی تغییرات در متن قراردادهای اتحادیه اروپا موافقت کردند.

به گزارش ایسنا، با توجه به بحران اقتصادی و بودجه که کشورهای اتحادیه اروپا را درگیر کرده است، آلمان و فرانسه پیشنهاد کردند که در متن قراردادهای این اتحادیه تغییراتی به وجود آید. به گزارش روزنامه آلمانی زوددویچه، نیکلاسارکوزی، رییس‌جمهوری ‌فرانسه، با اشاره به تغییراتی که قرار است در متن قراردادهای اتحادیه اروپا اعمال شود، گفت: از طریق این تغییرات از تفکیک سیاست‌های اقتصادی، مالی و همین‌طور بودجه‌ای کشورهای عضو اتحادیه اروپا جلوگیری می‌شود.

سارکوزی در ادامه گفت: ما به سیاست‌های اقتصادی هماهنگ‌تری در کشورهای حوزه یورو نیازمندیم.

سارکوزی افزود: به زودی به همراه مرکل قرارداد مربوط به این تغییرات را ارائه می‌دهیم.

در همین حال ماریو مونتی، نخست‌وزیر جدید ایتالیا ضمن انتقاد از پیشنهاد آلمان و فرانسه برای حل بحران منطقه یورو در چارچوب ۱۷ کشور عضو این منطقه نسبت به ایجاد فاصله بین کشورهای عضو منطقه یورو و دیگر کشورهای غیرعضو هشدار داد.

مونتی در این باره گفت: «نباید بین کشورهای حوزه یورو و کشورهای غیر عضو این حوزه در اتحادیه اروپا جدایی بیفتد.»

در همین حال رییس کمیته ارزی اتحادیه اروپا از کنترل شدیدتر بودجه کشورهای عضو این اتحادیه خبر داد.

«اولی رن» رییس کمیته ارزی اتحادیه اروپا در این ارتباط گفت: کنترل شدید بودجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا با هدف تقویت برنامه «اوراق قرضه» و همین طور «وام‌های‌مشترک» اعضای این اتحادیه برای کمک به کشورهای مقروض صورت می‌گیرد. طبق این برنامه کشورهایی چون آلمان از این پس با درخواست برای پرداخت وام‌های بیشتر روبه‌رو می‌شوند. این مساله تاکنون با مقاومت و مخالفت مقامات آلمانی همراه بوده است.