گروه بین‌الملل- وزارت بازرگانی آمریکا در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد رشد اقتصادی این کشور طی سه ماه سوم امسال به کمتر از ۲ درصد رسیده است. به گزارش فارس به نقل از آسوشیتدپرس، وزارت بازرگانی آمریکا در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد رشد اقتصادی این کشور طی سه ماه سوم ۲۰۱۱ به کمتر از ۲ درصد رسیده است. این رقم در گزارش قبلی وزارت بازرگانی آمریکا ۵/۲ درصد اعلام شده بود. کاهش رشد اقتصادی آمریکا در این مدت بسیاری از کارشناسان اقتصادی را متعجب کرده است. بر اساس این گزارش فعالیت‌های اقتصادی در آمریکا طی سه ماه سوم امسال نسبت به گذشته افت محسوسی داشته است. میزان سرمایه‌گذاری تجاری در اقتصاد آمریکا در این مدت با افت ۱/۰ درصدی روبرو شده است. با توجه به تلاش دولت آمریکا برای کاهش کسری بودجه و کنترل هزینه‌ها، بسیاری از ایالت‌های این کشور سعی کردند با کاهش هزینه‌ها به این مساله کمک کنند که این امر تاثیر زیادی در کاهش رشد اقتصادی آمریکا داشته است.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، آمریکا برای کاهش نرخ بیکاری ۹ درصدی به رشد اقتصادی بالای ۵/۳ درصدی نیاز دارد. پیش‌بینی می‌شود رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه پایانی ۲۰۱۱ به ۵/۲ تا ۳ درصد برسد. البته با توجه به ادامه بحران بدهی و کسری بودجه منطقه یورو و ادامه منازعات بر سر کاهش کسری بودجه پیش‌بینی می‌شود رشد اقتصادی آمریکا در ماه‌های نخست ۲۰۱۲ کاهش یابد.

این درشرایطی است که مذاکرات کمیته ویژه کنگره آمریکا که با هدف کاهش کسری بودجه این کشور تشکیل شده بود به بن بست رسید و این کمیته نتوانست در خصوص راهکارهای کاهش ۲/۱ تریلیون دلاری کسری بودجه آمریکا طی ده سال آینده به توافق برسد.