اتهام جنسی علیه نامزد سیاه‌پوست جمهوری‌خواهان

گروه بین‌الملل- نامزد سیه‌چرده جمهور‌خواهان آمریکا برای انتخابات سال آینده ریاست جمهوری، این روزها روزگار خوشی را ندارد و پس از آنکه اتهامات‌های وارده بر خورد مبنی بر فساد اخلاقی را رد کرد، شب سه‌شنبه زنی که این اتهام را به «کین» نسبت داده بود در رسانه ها ظاهر شد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه گاردین، پس از آنکه «هرمان کین» اتهامات وارده بر خود در رابطه با آزار و اذیت دو زن را تکذیب و اعلام کرد که «اگر راست می‌گویید این دو زن را به من نشان دهید» روز گذشته زنی به نام «شارون بیالک» با حضور در رسانه‌های آمریکایی خود را به عنوان کسی معرفی کرد که از سوی کین مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌است.

این زن که در شیکاگو و در مقابل دوربین‌های تلویزیونی سخن می‌گفت اعلام کرد که ۱۴ سال قبل توسط هرمان کین مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته‌است. شارون بیالک، انگیزه خود را از ظاهر شدن در مقابل دوربین، سخنان کین که گفته بود «این زنان نمی‌توانند با من روبه‌رو شوند» عنوان کرده است.

بیالک تاکید کرده‌است که هرمان کین با بهانه کمک برای پیدا کردن شغل به او نزدیک شده است. این زن در مصاحبه خود اعلام کرده که در سال ۱۹۹۷ برای پیدا کردن شغل مناسب با کین آشنا شده و در ژوییه همان سال کین او را به واشنگتن دعوت کرده و پس از صرف قهوه با او عازم یک دفتر کار شده‌اند که ناگهان کین در داخل خودرو به او حمله‌ور شده است.

برخی کارشناسان معتقدند مطرح شدن اتهام فساد اخلاقی علیه کین در زمانی که او در نظرسنجی‌ها در صدر نامزدهای حزب جمهوری‌خواه قرار گرفته، می‌‌تواند وجهه او را در رقابت با نامزدهای حزب جمهوری‌خواه و همچنین رقابت نهایی با باراک اوباما، در انتخابات آینده مخدوش کند.

در همین رابطه هرمان کین که چندی پیش در باشگاه ملی مطبوعات در واشنگتن در میان طرفداران خود حضور پیدا کرده بود در پاسخ به این اتهامات گفت: «باعث مسرت من خواهد بود که مسائل را روشن کنم. اول اینکه، در طول ۴۰ سال تجربه تجاری هرگز کسی را مورد آزار و اذیت جنسی قرار نداده‌ام. دوم اینکه، زمانی که در انجمن رستوران‌ها بودم، این‌گونه اتهامات علیه من مطرح شد، البته به دروغ.

این در حالی است که به تازگی هرمان‌کین سایتی با نام خود راه اندازی کرده که برای فقرا اعانه جمع می‌کند. در سایت او نوشته شده است: «بیایید با واقعیت روبه‌رو شویم.»