گروه بین‌الملل- «نیکولا سارکوزی» رییس‌جمهوری فرانسه در دیدار با «باراک اوباما» همتای آمریکایی‌ خود از تعامل آمریکا با نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی ابراز نارضایتی کرد. به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، سارکوزی در دیدارش با اوباما طی نشست گروه بیست (G۲۰) در منطقه «رویویرا» در فرانسه به دنبال انتقاد اوباما از همتای فرانسوی‌اش به علت حمایت پاریس از فلسطینی‌ها برای عضویت کامل در یونسکو، گفت: «نمی‌توانم «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی، را تحمل کنم، او یک دروغگوست.»

اوباما نیز در پاسخ به سخنان سارکوزی گفت که به‌رغم آنکه سارکوزی نمی‌تواند نتانیاهو را تحمل کند، ولی او مجبور است با نخست‌وزیر اسرائیل تعامل داشته باشد. طبق این گزارش، در زمان دیدار روسای‌جمهوری فرانسه و آمریکا تعداد اندکی از خبرنگاران توانستند سخنان آنان را بشنوند. از جمله خبرنگارانی که توانست سخنان این دو رهبر را بشنود خبرنگار رویترز بود.

فرانسه از عضویت کامل فلسطینی‌ها در یونسکو حمایت کرد و آنها موفق شدند به طور کامل به عضویت این نهاد بین‌المللی دربیایند.

با وجود این، فرانسه اعلام کرد که به عضویت کامل فلسطینی‌ها در سازمان ملل که آمریکا اعلام کرده آن را وتو خواهد کرد، رای نمی‌دهد. فرانسه و آمریکا خواستار از سرگیری مذاکرات صلح میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها هستند.