گروه بین‌الملل‌ - درمیان نشانه‌هایی مبنی بر اینکه اقتصاد آمریکا به رکود بازنمی‌گردد، دیروز، سه‌شنبه، افزایش ۲۷ درصدی قیمت نفت از ماه گذشته تاکنون ادامه یافت و به بشکه‌ای ۹۶ دلار نزدیک شد.

در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه دسامبر ۴۱ سنت رشد کرد و به ۹۳/۹۵ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز دوشنبه ارزش قراردادها با ۲۶/۱ دلار افزایش در رقم ۵۲/۹۵ دلار ثابت شد. دیروز در لندن نفت خام برنت ۲۰ سنت افزایش یافت و ۷۶/۱۱۴ دلار در هر بشکه معامله شد. به دلیل خوش‌بینی سرمایه‌گذاران درمورد اینکه اروپا قادر خواهد بود دست‌کم به طور موقت بحران بدهی‌هایش را مهار کند، قیمت نفت از رقم ۷۵ دلار که در تاریخ ۴ اکتبر به آن رسید، افزایش یافته است. همچنین به دلیل نشانه‌هایی مبنی براینکه اقتصاد آمریکا در سال‌جاری دچار رکود نخواهد شد، قیمت کالاها افزایش یافته است. مرکز بارکلیز کپیتال در گزارشی عنوان کرد فقدان ظرفیت تولید مازاد نفت به همراه افزایش تقاضا به این معنی است که این پتانسیل وجود دارد که قیمت نفت به شدت افزایش یابد. بااین وجود برخی تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند رشد اقتصادی جهان و تقاضا برای نفت در سال آینده به شدت کند خواهد بود که این مساله موجب کاهش قیمت نفت خواهد شد. مرکز کپیتال اکونومیکس پیش‌بینی می‌کند بهای نفت خام برنت تا پایان سال ۲۰۱۲ به ۸۵ دلار و تا پایان سال ۲۰۱۳ به ۷۵ دلار خواهد رسید.

در دیگر معاملات بورس نیویورک، بنزین ۷۴/۲ دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی به ۷۰/۳ دلار در هر ۱۰۰۰ فوت مکعب رسید.