گروه بین‌الملل- تب انتخاباتی تونس را فرا گرفته است. تونسی‌های مهاجر در اروپا هم خود را برای انتخابات مجلس موسسان امروز (۲۳ اکتبر / اول آبان) آماده کردند. ناظران سیاسی معتقدند که حزب اسلامی النهضه شانس زیادی برای پیروزی دارد.

با آغاز روزشنبه (۲۲ اکتبر / ۳۰ مهر) زمان تبلیغات انتخاباتی برای مجلس موسسان تونس به پایان رسید. در هفته‌های گذشته سراسر تونس در تب انتخاباتی فرو رفته بود و رسانه‌های این کشور تمامی تلاش خود را برای جذب مردم به انتخابات انجام دادند. احزاب سیاسی گوناگون و نامزدهای انتخاباتی با گرایش‌های مختلف مذهبی و غیرمذهبی به طور برابر این امکان را داشتند که در تلویزیون و دیگر رسانه‌ها برای خود تبلیغ کنند.

روز یکشنبه نزدیک به هفت میلیون تونسی برای انتخاب ۲۱۷ نماینده به پای صندوق‌های رای می‌روند. امروز بیش از ۱۰هزار نامزد انتخاباتی از ۸۱ حزب و سازمان و گروه سیاسی در نخستین انتخابات آزاد تونس به رقابت می‌پردازند. به گفته‌ ناظران سیاسی، حزب اسلامی النهضه بین ۲۰ تا ۳۰ درصد آرا را از آن خود خواهد کرد و پیروز انتخابات خواهد شد. اما بسیاری از احزاب تازه ‌تاسیس سکولار حاضر نیستند با النهضه در یک دولت ائتلافی شرکت کنند. سران النهضه، به‌ویژه بنیانگذار آن راشد الغنوشی، بارها گفته‌اند که به ارزش‌های دموکراتیک پایبندند و برای زنان و مردان حقوق برابر قائلند. در برنامه‌ حزب هم بر دفاع از دموکراسی تاکید شده است. الغنوشی در تبلیغات انتخاباتی همواره تاکید کرد که حاضر است با همه‌ نیروهای دینی و غیردینی ائتلاف کند.