گروه بین‌الملل- موسسه آمارهای ملی انگلیس اعلام کرد نرخ تورم این کشور طی ماه سپتامبر افزایش یافته و به ۲/۵ درصد رسیده است.

به گزارش فارس به نقل از بلومبرگ، در حالی که سیاستگذاران بانک مرکزی انگلیس توجه عمده خود را به جلوگیری از وقوع بحران مالی و اقتصادی مجدد در این کشور معطوف کرده‌اند نرخ تورم این کشور طی ماه سپتامبر افزایش یافته است. بر اساس این گزارش نرخ تورم انگلیس طی ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۲/۵ درصد رشد داشته است. این رقم در ماه اوت نیز با رشد ۵/۴ درصدی روبه‌رو شده بود. رسیدن نرخ تورم انگلیس به بالای ۵ درصد از سال ۱۹۹۷ میلادی تاکنون بی‌سابقه است.

کارشناسان اقتصادی پیش از این در نظرسنجی بلومبرگ نرخ تورم ۹/۴ درصدی را برای این کشور پیش‌بینی کرده بودند. مروین کینگ رییس بانک مرکزی انگلیس نیز ضمن تایید افزایش چشمگیر نرخ تورم این کشور طی ماه سپتامبر ابراز امیدواری کرد نرخ تورم انگلیس در سال ۲۰۱۲ به طور قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

بر این اساس قیمت انرژی در انگلیس طی ماه گذشته با رشد ۲/۱۰ درصدی روبه‌رو شده است. قیمت بنزین نیز در این کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد رشد داشته است. قیمت برق نیز با رشد ۵/۷ درصدی روبه‌رو شده است. به اعتقاد کارشناسان اقتصادی اجرای سیاست‌های انبساطی و تزریق نقدینگی بیشتر به اقتصاد انگلیس تاثیر زیادی در افزایش نرخ تورم داشته است.