گزارش‌های درآمدی در مرکز توجه وا‌ل‌استریت

گروه بین‌الملل- سرمایه‌گذاران خسته از بحران بدهی‌های اروپا که موجب آشفتگی بازار سهام شده است، این هفته بر موضوع دیگری یعنی گزارش‌های درآمدی توجه خواهند کرد.

اما آیا گزارش‌های درآمدی فصل سوم برای افزایش شاخص استاندارد اند پورز کافی خواهد بود یا مشکلات اروپا مانع این رشد خواهد شد؟ فصل درآمدی به طور غیر رسمی فردا، سه‌شنبه، با انتشار گزارش درآمدی شرکت آلکوآ در فصل سوم بعد از پایان معاملات وال‌استریت، آغاز می‌شود.

گزارش‌های درآمدی و چشم‌اندازی که شرکت‌ها ارائه می‌دهند سرمایه‌گذاران را از سلامت اقتصادی جهان و هرگونه تاثیری که بحران بدهی‌های اروپا بر سود این شرکت‌ها داشته یا خواهد داشت آگاه می‌کند.

اما حتی اگر گزارش‌های درآمدی تصویری خوشایندتر از آنچه پیش‌بینی شده است ترسیم کنند، شاخص‌ها برای افزایش بیشتر راه دشواری را درپیش دارند. زیرا تحلیل‌گران کاهش میانگین متحرک ۵۰ روزه را یک مانع کلیدی می‌دانند که می‌تواند رشد شاخص‌ها را محدود کند. این سطح درحال حاضر درحدود ۱۱۷۸ واحد است.

این درحالی است که امیدها مبنی براین که مقامات اروپایی خواهند توانست بر بحران بدهی‌ها غلبه کنند، موجب رشد هفتگی شاخص‌ها در هفته گذشته شد. شاخص استاندار اند پورز ۵۰۰، ۱/۲ درصد، شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۷/۱ درصد و شاخص نسدک کامپوزیت ۶/۲ درصد جهش کرد. اما مساله اروپا همچنان عاملی است که می‌تواند هرگونه افزایشی را ازمیان ببرد. کن پلکاری، مدیر مرکز آی‌سی‌ای‌پی در نیویورک می‌گوید:« طی سه هفته آینده در آمریکا گزارش‌های درآمدی در مرکز توجه خواهند بود و اروپا موضوع فرعی خواهد بود. اما اگر در اواسط هفته جاری اتفاق مهمی در اروپا رخ دهد توجهات به این منطقه معطوف خواهد شد.»

از جمله شرکت‌هایی که این هفته گزارش‌های درآمدی خود را منتشر می‌کنند، شرکت‌های پپسی کولا، گوگل، جی‌پی‌مورگان و متل هستند.

این در شرایطی است که بسیاری از تحلیل‌گران به دلیل آشفتگی در اروپا و اقتصاد متزلزل جهانی برآوردهای درآمدی شرکت‌ها را کاهش داده‌اند.

تقویم اقتصادی این هفته نیز شامل انتشار خلاصه مذاکرات نشست دو روزه کمیسیون بازار آزاد فدرال رزرو در ماه سپتامبر است. همچنین قیمت واردات و فروش خرده‌فروشی در ماه سپتامبر به اضافه گزارش اولیه اعتماد مصرف‌کننده در ماه اکتبر ارائه می‌شود.