گروه بین‌الملل- دیروز، جمعه، قیمت نفت کاهش یافت و به حدود بشکه‌ای ۸۲ دلار رسید، زیرا افزایش تعداد درخواست‌ها برای دریافت مزایای بیکاری در آمریکا ظرف هفته گذشته این نگرانی را به وجود آورد که گزارش ماهانه مشاغل این کشور نیز ضعیف خواهد بود. در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک، بهای نفت خام برای تحویل در ماه نوامبر ۵۴ سنت کاهش یافت و به ۰۶/۸۲ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز پنج‌شنبه ارزش قراردادها با جهش ۹۱/۲ دلاری یا ۷/۳ درصدی در رقم ۵۹/۸۲ دلار معامله شده بود.

دیروز در لندن، نفت خام برنت با ۱۶/۱ دلار کاهش ۵۹/۱۰۴ دلار در هر بشکه معامله شد.

قیمت نفت در اوایل هفته گذشته به کمترین سطح طی ۱۲ ماه گذشته رسید، اما نشانه‌هایی مبنی براین که مقامات اروپایی برای مهار بحران بدهی‌ها اقدامات هم‌آهنگ‌تری را در پیش می‌گیرند، موجب رشد بهای نفت شد.

با وجود این افزایش قیمت نفت به دلیل گزارش ضعیف هفتگی مشاغل آمریکا متوقف شد. این گزارش نشان داد تعداد تقاضاها برای دریافت مزایای بیکاری ۶ هزار مورد افزایش یافته و به ۴۰۱ هزار مورد رسیده است. این ارقام حاکی از آن است که گزارش ماهانه مشاغل نشان خواهد داد که کارفرمایان همچنان تمایلی به استخدام افراد جدید ندارند. این در شرایطی است که نرخ بالای بیکاری در آمریکا موجب کاهش هزینه مصرف‌کننده و تقاضا برای سوخت شده است.