گروه بین‌الملل- درمیان امیدها مبنی براین که اروپا خواهد توانست بحران بدهی‌هایش را مهار کند، دیروز، چهارشنبه، قیمت نفت افزایش یافت و به بشکه‌ای ۷۸ دلار نزدیک شد. در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه نوامبر ۰۸/۲ دلار رشد کرد و به ۷۹/۷۷ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز سه‌شنبه قیمت نفت با ۹۴/۱ دلار کاهش در رقم ۶۷/۷۵ دلار ثابت شد. دیروز در لندن، نفت خام برنت ۸۸/۱ دلار افزایش یافت و ۶۷/۱۰۱ دلار در هر بشکه معامله شد. روز سه‌شنبه نفت برنت با کاهش ۹۲/۱ دلار روبه‌رو شد و برای نخستین‌بار از ماه فوریه تاکنون به کمتر از بشکه‌ای ۱۰۰ دلار یعنی ۷۹/۹۹ دلار در هر بشکه رسید. به دلیل وقوع بحران مالی در یونان، قیمت نفت از بشکه‌ای ۱۰۰ دلار در اواخر ماه جولای تنزل کرده است.

این کشور که در آستانه ورشکستگی قرار دارد، بدون دستیابی به اهداف ریاضتی که توسط وام‌دهندگان بین‌المللی اعمال شده است، بخش بعدی وام نجات را دریافت نخواهد کرد. اما روز سه‌شنبه اعتماد سرمایه‌گذاران بهبود یافت. زیرا گزارش‌ها حاکی از آن بود که اروپا برای تقویت بخش بانکی گام‌هایی را برداشته است. بانک‌های اروپا بخش عمده اوراق قرضه یونان را در اختیار دارند و درصورت تعویق بازپرداخت بدهی‌های این کشور به شدت زیان خواهند کرد.

در دیگر معاملات بورس نیویورک، بنزین ۵۱/۲ دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی به ۶۶/۳ دلار در هر ۱۰۰۰ فوت مکعب رسید.