گروه بین‌الملل- صدها نفر از هواداران جنبش ضد وال‌استریت روز یکشنبه نیز به تجمع خود در مقابل ساختمان بورس نیویورک ادامه دادند. حرکت این معترضان که نام «جنبش ضد وال‌استریت» را برای خود برگزیده‌اند، در اعتراض به افزایش بحران مالی و نابرابری‌های اجتماعی در آمریکا آغاز شده است. یکی از این معترضان می‌گوید: «سیستم بیمارگونه بانک‌ها زندگی همه ما را هم بیمار کرده است. ما واقعا از فساد و دزدی خسته شده‌ایم. خانه و شغلمان را از دست داده‌ایم و منابع درآمدمان هم قطع شده، دیگر چیزی برایمان نمانده است.»

به گزارش یورو نیوز، جنبش اعتراضی ضد وال‌استریت که به پیروی از حرکت جوانان در اسپانیا آغاز شده، با شعار «وال استریت را فتح کنید» اینک به دیگر شهرهای آمریکا هم کشیده شده است. بوستون، شیکاگو، لس‌آنجلس و سان فرانسیسکو هم به این اعتراضات پیوسته‌اند. بسیاری از هنرمندان و نویسندگان از جمله سوزان ساراندون و نوام چامسکی هم از این حرکت اعتراضی حمایت کرده‌اند. فرماندار سابق نیویورک نیز به این جنبش پیوسته و از پلیس خواسته است از برخورد خشونت‌آمیز با تظاهرات‌کنندگان خودداری کند.

پلیس نیویورک روز شنبه بیش از ۷۰۰ نفر از اعضای این جنبش را که با تحصن روی پل بروکلین عبور و مرور را روی این پل پر‌تردد مختل کرده بودند دستگیر کرده بود، روز یکشنبه آزاد کرد. اعضای جنبش «ضد وال‌استریت» می‌گویند تا فصل زمستان به اعتراض خود علیه سیستم بانکداری در آمریکا ادامه خواهند داد.