گروه بین‌الملل- در آستانه انتشار آمار اقتصادی آمریکا که نشانه‌ای از میزان تقاضا برای نفت به دست خواهد داد، دیروز، چهارشنبه، قیمت نفت به کمتر از بشکه‌ای ۸۴ دلار رسید. در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه نوامبر ۸۵ سنت کاهش یافت و به ۶۰/۸۳ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز سه‌شنبه قیمت نفت با ۲۱/۴ دلار افزایش به رقم ۴۵/۸۴ دلار رسیده بود.

دیروز در لندن، نفت خام برنت برای تحویل در ماه نوامبر ۷۹ سنت کاهش یافت و ۳۵/۱۰۶ دلار در هر بشکه معامله شد.

افزایش قیمت نفت در روز سه‌شنبه درپی جهش بازارهای سهام جهان رخ داد. در این روز بورس‌ها به دلیل خوش‌بینی‌ها مبنی براین که اروپا برنامه‌ای را برای مهار بحران بدهی‌ها ارائه خواهد کرد، رشد کردند. با این وجود برخی از تحلیل‌گران چشم‌انداز ناخوشایندی را پیش‌بینی می‌کنند. موسسه مالی جی‌پی مورگان پیش‌بینی کرد ۱۷ اقتصاد عضو یورو پیش از آن که در نیمه دوم سال ۲۰۱۲ رشد کنند، در نه ماه آتی به اندازه یک درصد کوچک خواهند شد و این مساله به تقاضا برای نفت لطمه خواهد زد. این درحالی است که سرمایه‌گذاران در انتظار انتشار آمار اقتصادی آمریکا هستند که آخر این هفته منتشر می‌شود. این آمار که شامل تولید ناخالص داخلی و درآمدهای شخصی است نشانه‌ای از میزان تقاضا برای نفت به دست خواهد داد.

اواخر روز سه‌شنبه، موسسه نفت آمریکا گزارش داد طی هفته منتهی به ۲۳ سپتامبر میزان ذخایر نفت این کشور ۵۶۸ هزار بشکه افزایش یافته است. این رشد کمتر از انتظار بازار بود.

در دیگر معاملات بورس نیویورک بنزین ۶۱/۲ دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی به ۸۰/۳ دلار در هر ۱۰۰۰ فوت مکعب رسید.