گروه بین‌الملل- اعتماد تجاری آلمان در ماه سپتامبر به پایین‌ترین میزان در ۱۵ ماه گذشته رسید.

به گزارش فارس، موسسه تجاری «آی‌اف‌او» بر اساس نظرسنجی از ۷ هزار مدیر خود اعلام کرد: شاخص اعتماد تجاری آلمان برای سومین ماه متوالی کاهش یافت و از ۷/۱۰۸ واحد در ماه آگوست به ۵/۱۰۶ واحد رسید. به گزارش بلومبرگ، شاخص «داکس» آلمان تقریبا ۳۰ درصد از اواخر جولای که چشم‌انداز اقتصاد جهانی بدتر شد، سقوط کرد و بحران بدهی اعتماد در بانک‌های این کشور را کاهش داد.

دولت‌های منطقه یورو تلاش می‌کنند تا کسری بودجه در حال افزایش را کنترل کنند و این کسری بودجه ممکن است که صادرات آلمان به عنوان یک عنصر کلیدی رشد اقتصادی را کاهش دهد.

باندس بانک نیز هفته گذشته اعلام کرد: چشم‌انداز اقتصادی آلمان بیش از آنچه در گذشته انتظار می‌رفت تیره‌تر شده است.

آندریاس شرل یک اقتصاددان آلمانی معتقد است: اقتصاد ما در خطر رکود قرار دارد. پس از تنزل‌ در رشدهای اقتصادی، شرکت‌ها با یک مه بی‌ثباتی روبه‌رو هستند که ممکن است سبب شود سرمایه‌گذاری‌های خود را به تعویق بیندازند.

کمیسیون اروپا پیش‌بینی رشد اقتصادی منطقه یورو را برای نیمه دوم سال جاری کاهش و هشدار داد که ممکن است اقتصاد این منطقه در پایان سال ۲۰۱۱ راکد بماند.

هفته گذشته نیز موسسه استاندارد اند پورز رتبه اعتباری ایتالیا را کاهش داد و اعلام کرد: رشد کمتر به این معنی است که ایتالیا به عنوان دومین بدهکار بزرگ اروپا توانایی کاهش بدهی‌های خود را ندارد.

کاهش اعتماد تجاری آلمان به عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا نشان‌دهنده این است که اقتصاد این کشور با تزلزل بهبود اقتصاد جهانی در حال از دست دادن شتاب خود است. با افزایش نگرانی در مورد رکود اقتصادی، خدمات و تولیدات صنعتی منطقه یورو برای نخستین بار در ۲ سال گذشته در ماه سپتامبر کاهش یافت و اعتماد مصرفی به پایین‌ترین میزان در ۲ سال اخیر رسید.