گروه بین‌الملل- دیروز،دوشنبه، قیمت نفت به کمتر از بشکه‌ای ۷۹ دلار کاهش یافت، زیرا بازارها در انتظار حرکت بعدی اروپا برای حل بحران بدهی‌هایی بودند که می‌تواند این قاره را به رکود اقتصادی بکشاند.

در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه نوامبر ۱۲/۱ دلار کاهش یافت و به ۷۵/۷۸ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز جمعه قیمت نفت با ۶۶ سنت کاهش در رقم ۸۵/۷۹ دلار ثابت شد. دیروز در لندن، نفت خام برنت برای تحویل در ماه نوامبر با ۵۹ سنت کاهش ۳۸/۱۰۳ دلار در هر بشکه معامله شد.

روزشنبه تیموتی گیتنر، وزیر خزانه‌داری آمریکا، در نشست سالانه صندوق بین‌المللی پول به همتایان اروپایی خود گفت دولت‌های اروپایی باید با بانک مرکزی اروپا متحد شوند تا یک‌بار برای همیشه بحران بدهی یونان را حل کنند.

در صورتی که یونان به اهداف ریاضتی دست نیابد، خطر تعویق بازپرداخت بدهی‌های این کشور وجود دارد. رسیدن به اهداف ریاضتی برای دریافت بخش بعدی وام‌های بین‌المللی نجات ضروری است. تعویق بازپرداخت بدهی‌های یونان موجب آشفتگی نظام مالی در سراسر اروپا خواهد شد، زیرا بانک‌های این قاره بیشترین اوراق قرضه این کشور را در اختیار دارند.

این درحالی است که روز شنبه صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد برای حل بحران بدهی‌های اروپا اقدامات قاطعی را انجام خواهد داد. این تعهد IMF مشابه سخنان وزرای دارایی گروه ۲۰ بود. در دیگر معاملات بورس نیویورک برای ماه نوامبر، قیمت بنزین به ۵۲/۲ دلار در هر گالن رسید و گاز طبیعی ۷۱/۳ دلار در هر ۱۰۰۰ فوت مکعب معامله شد.