گروه بین‌الملل- دیروز، دوشنبه، قیمت نفت کاهش یافت و به کمتر از بشکه‌ای ۸۷ دلار رسید، زیرا نگرانی سرمایه‌گذاران درمورد بحران بدهی اروپا موجب افزایش ارزش دلار شد.

در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه اکتبر ۱۲/۱ دلار کاهش یافت و به ۸۴/۸۶ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز جمعه قیمت نفت با ۴۴/۱ دلار کاهش در رقم ۹۶/۸۷ دلار ثابت شد. دیروز در لندن، نفت خام برنت برای تحویل در ماه نوامبر ۲۲ سنت افت کرد و ۰۰/۱۱۲ دلار در هر بشکه معامله شد.

ارزش یورو در ماه جاری کاهش یافته است، زیرا این نگرانی وجود دارد که احتمال تعویق بازپرداخت بدهی‌های یونان روند مشابهی را در پرتغال، ایرلند، ایتالیا و اسپانیا به راه اندازد و یک بحران بانکی ایجاد کند.

این درحالی است که افزایش ارزش دلار موجب می‌شود قیمت کالاهایی همچون نفت برای سرمایه‌گذارانی که از دیگر ارزها استفاده می‌کنند گران‌تر شود.

ارزش یورو از ۳۷۹۴/۱ دلار در روز جمعه به ۳۶۹۸/۱ دلار در روز دوشنبه رسید. مرکز مشاوره انرژی ریتربوش اند اسوشیتس در گزارشی عنوان کرد: «به نظر ما مساله بدهی منطقه یورو چالشی است که راه‌حل آن همچنان دست‌نیافتنی است.

روند نزولی ارزش یورو ادامه خواهد داشت و این موضوع بر بازار نفت تاثیر منفی خواهد گذاشت.»

در دیگر معاملات بورس نیویورک، قیمت بنزین برای تحویل در ماه نوامبر به ۷۵/۲ دلار در هر گالن رسید و گاز طبیعی برای تحویل در ماه اکتبر ۸۰/۳ دلار در هر ۱۰۰۰ فوت مکعب معامله شد.