گروه بین‌الملل - دیروز، دوشنبه، قیمت نفت کاهش یافت و به حدود بشکه‌ای ۸۵ دلار رسید، زیرا نگرانی درمورد بحران بدهی اروپا بر اعتماد سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در بازار سهام و کالا تاثیر منفی گذاشت.

در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه اکتبر ۱۳/۲ دلار سقوط کرد و به ۱۱/۸۵ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز جمعه قیمت نفت با ۸۱/۱ دلار کاهش در رقم ۲۴/۸۷ دلار ثابت شد. دیروز در لندن، نفت خام برنت برای تحویل در ماه اکتبر ۱۵/۲ دلار کاهش یافت و ۶۲/۱۱۰ دلار در هر بشکه معامله شد.

سرمایه‌گذاران به دقت احتمال تعویق بازپرداخت بدهی‌های یونان را بررسی می‌کنند. دولت یونان روز یکشنبه اعلام کرد به منظور دستیابی به اهداف مالی که برای حفظ برنامه بین‌المللی نجات ضروری است، مالیات بر مستغلات وضع خواهد کرد.

این درحالی است که ارزش یورو از ۳۶۵۱/۱ دلار در روز جمعه به ۳۵۹۳/۱ دلار در روز دوشنبه رسید و بازارهای سهام دچار کاهش شدند. معامله‌گران نفت اغلب به بازار سهام به عنوان معیاری از اعتماد سرمایه‌گذاران به اوضاع اقتصادی می‌نگرند.

بانک دی‌بی‌اس گزارش داد:« مشکلات یونان موجب افزایش بی‌ثباتی بازارها شده است و دیگر احتمال خروج این کشور از یورو صفر نیست.»

در دیگر معاملات بورس نیویورک برای ماه اکتبر، بنزین ۷۲/۲ دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی به ۹۰/۳ دلار در هر ۱۰۰۰ فوت مکعب رسید.