گروه بین‌الملل- درحالی که سرمایه‌گذاران در انتظار انتشار گزارش مشاغل آمریکا بودند تا نشانه‌ای از قدرت رشد اقتصادی این کشور به دست آورند، دیروز، جمعه، قیمت نفت به حدود بشکه‌ای ۸۸ دلار رسید.

در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه اکتبر ۹۱ سنت کاهش یافت و به ۰۲/ ۸۸ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز پنج‌شنبه قیمت نفت با ۱۲ سنت افزایش در رقم ۹۳/۸۸ دلار در هر بشکه ثابت شد. دیروز در لندن، نفت خام برنت برای تحویل در ماه اکتبر با ۴۸ سنت کاهش ۸۷/۱۱۳ دلار در هر بشکه معامله شد.

روز پنج‌شنبه، تداوم رشد تولیدات صنعتی در آمریکا موجب افزایش قیمت نفت شد. موسسه مدیریت عرضه اعلام کرد بخش تولیدی ایالات متحده برای بیست و پنجمین ماه متوالی رشد کرده است. این درحالی است که تحلیل‌گران انقباض بخش تولیدی را پیش‌بینی کرده بودند.

سرمایه‌گذاران همچنین گزارش مشاغل آمریکا را به دقت بررسی می‌کنند. تحلیل‌گران برآورد می‌کنند کارفرمایان در ماه اوت ۹۳ هزار شغل ایجاد کرده‌اند.

در دیگر معاملات بورس نیویورک برای ماه اکتبر، بنزین ۸۷/۲ دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی به ۰۳/۴ دلار در هر ۱۰۰۰ فوت مکعب رسید.