گروه بین‌الملل- آمریکا و کشورهای اروپایی پیش‌نویس قطعنامه تحریم‌های جدید علیه سوریه را به شورای امنیت تحویل دادند. در این پیش‌نویس، غربی‌ها خواستار تحریم‌های بین‌المللی علیه اسد و ۲۲ شخصیت دیگر و نیز سازمان اطلاعات این کشور شدند. به گزارش ایلنا نماینده سوریه در شورای حقوق‌بشر سازمان ملل متحد در ژنو بر پایبندی دمشق به تمام قوانین بین‌المللی و حقوق‌بشر بر ادامه اجرای اصلاحات در این کشور بدون توجه به فشارهای خارجی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سانا، «فیصل الحمودی» در نشست شورای حقوق بشر در ژنو گفت: «سوریه به شدت نگران ادامه سیاسی کردن فعالیت این شورا توسط برخی کشورها و دوگانگی معیارهای آن است.»

الحمودی همچنین از شورای حقوق‌بشر به‌علت بی‌توجهی به پاسخ سوریه به پرسش‌های این شورا در مورد حوادث جاری و تدابیر اتخاذ شده توسط دولت برای حل آنها، انتقاد کرد.

وی گزارش شورای حقوق‌بشر در مورد حوادث سوریه را وارونه و به دور از واقعیت دانست و آن را در راستای اهداف برخی کشورهای بزرگی قلمداد کرد که هدفشان تشویق تروریسم در سوریه و حمله به این کشور است.

این در حالی است که پایگاه خبری «الجزیره» به نقل از فعالان سوری گزارش داد که در گلوله‌باران مناطقی در «حماه» پنج نفر از جمله سه زن کشته شدند.

به گفته این فعالان شهر حماه هنوز در محاصره ارتش است و گروه‌های موسوم «الشبیحه» نیز ارتش را همراهی می‌کنند.

همچنین ارتش به خانه‌هایی در چند روستا و شهرک در «سهل الغاب» که یک منطقه زراعی در ساحل دریای مدیترانه است، حمله کرد.

برخی منابع نیز گفتند که نیروهای امنیتی و ارتش بار دیگر به شهر «حرستا» حمله کردند. برخی مناطق حرستا شاهد تیراندازی زیاد و بازداشت گسترده مخالفان بود. منطقه «بابا عمرو» در «حمص» نیز شاهد گلوله‌باران دوباره بود. در این منطقه اخباری مبنی بر جدایی تعدادی از سربازان ارتش و پیوستن آنان به مخالفان منتشر شده است.

کمیته‌های هماهنگی انقلاب سوریه نیز اعلام کرد که در تیراندازی نیروهای امنیتی به مخالفان در «دیرالزور» دو نفر کشته شدند.

به رغم بازداشت‌های گسترده هنوز شهرها و روستاهای مختلف شاهد برگزاری تظاهرات‌های شبانه است. در شهرهای «الزبدانی»، «دوما»، «ادلب» و «البوکمال» مخالفان علیه دولت تظاهرات برگزار کردند.

در همین حال، آمریکا و کشورهای اروپایی پیش‌نویس قطعنامه تحریم‌های جدید علیه سوریه را شب گذشته به شورای امنیت تحویل دادند. در این پیش‌نویس، غربی‌ها خواستار تحریم‌های بین‌المللی علیه «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه، و ۲۲ شخصیت دیگر و نیز سازمان اطلاعات این کشور شدند.

روسیه و چین از مخالفان اصلی هرگونه اقدامی علیه سوریه هستند.