گروه بین‌الملل- دیروز، چهارشنبه، قیمت نفت کاهش یافت و به حدود بشکه‌ای ۸۵ دلار رسید، زیرا گزارش میزان ذخایر نفت آمریکا نشانه‌‌های متفاوتی را از تقاضا برای نفت ارائه داد.

در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه اکتبر ۳۶ سنت کاهش یافت و به ۰۸/۸۵ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز سه‌شنبه قیمت نفت ۰۲/۱ دلار رشد کرد و در رقم ۴۴/۸۵ دلار ثابت شد. دیروز در لندن، نفت خام برنت برای تحویل در ماه اکتبر ۱۱ سنت افت کرد و ۲۰/۱۰۹ دلار در هر بشکه معامله شد.

اواخر روز سه‌شنبه موسسه نفت آمریکا اعلام کرد طی هفته گذشته میزان ذخایر نفت۳/۳ میلیون بشکه کاهش یافته است. این درحالی است که تحلیل‌گران شرکت‌کننده در نظرسنجی پلاتس، شاخه اطلاعات انرژی مرکز مک‌گرو-هیل، افزایش ۰/۲ میلیون بشکه‌ای میزان ذخایر را پیش‌بینی کرده بودند.

اما، براساس این گزارش طی هفته گذشته میزان ذخایر بنزین ۴/۶ میلیون بشکه و میزان ذخایر فرآورده‌های نفتی ۰/۲ میلیون بشکه رشد یافته است.

سرمایه‌گذاران آمار اقتصادی و ارقام ذخایر را به عنوان نشانه‌ای از میزان تقاضای آمریکا برای نفت بررسی می‌کنند. درمیان این تصور که اقتصاد آمریکا به زودی کوچک خواهد شد، قیمت نفت از نزدیک به بشکه‌ای ۱۱۵ دلار در ماه مه کاهش یافته است.

بانک بی‌ان‌پی پاریباس گزارش داد:«وضعیت بازارها به دلیل صحبت از رکودی عمیق تغییر کرده است.» این بانک پیش‌بینی خود را از متوسط قیمت نفت در فصل سوم به ۹۲ دلار و در فصل چهارم به ۹۸ دلار کاهش داد. اما همچنان پیش‌بینی می‌کند به دلیل کاهش ارزش دلار و نرخ پایین بهره، قیمت‌ها از سطح کنونی بیشتر خواهند شد.

معامله‌گران همچنین درگیری‌ها در ترابلس، پایتخت لیبی، بین انقلابیون و حامیان قذافی را دنبال می‌کنند. روز سه‌شنبه انقلابیون مقر قذافی را تصرف کردند اما او و پسرانش همچنان آزاد هستند.

در دیگر معاملات بورس نیویورک، بنزین برای تحویل در ماه اکتبر ۷۴/۲ دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی برای تحویل در ماه سپتامبر به ۰۰/۴ دلار در هر ۱۰۰۰ فوت مکعب رسید.