گروه بین‌الملل- دیروز، سه‌شنبه، افزایش یک هفته‌ای قیمت نفت متوقف شد و بهای نفت به کمتر از بشکه‌ای ۸۷ دلار رسید. علت آن افزایش خوش‌بینی سرمایه‌گذاران مبنی براین بود که رشد اقتصادی جهان در فصل دوم به آن کندی که تصور می‌شود، نیست. در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه سپتامبر ۹۹ سنت کاهش یافت و به ۸۹/۸۶ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز دوشنبه قیمت نفت با ۵۰/۲ دلار افزایش در رقم ۸۸/۸۷ دلار ثابت شد. دیروز در لندن، نفت خام برنت برای تحویل در ماه اکتبر ۲۱/۱ دلار افت کرد و ۷۰/۱۰۸ دلار در هر بشکه معامله شد.

در تاریخ ۹ اوت قیمت نفت به کمتر از بشکه‌ای ۷۶ دلار رسید، زیرا سرمایه‌گذاران نگران بودند که آمریکا به رکود باز خواهد گشت و این مساله تقاضا برای نفت را کاهش خواهد داد، اما اواخر همان روز فدرال رزرو آمریکا متعهد شد به مدت دو سال دیگر نرخ بهره را پایین نگه دارد.

نرخ بهره پایین بدین معنی است که سود اوراق قرضه پایین خواهد ماند و در نتیجه سرمایه‌گذاران به بازارسهام و بازار کالاها روی می‌آورند.در دیگر معاملات بورس نیویورک برای ماه سپتامبر، قیمت بنزین به ۸۵/۲ دلار در هر گالن رسید و گاز طبیعی ۰۰/۴ دلار در هر ۱۰۰۰ فوت مکعب معامله شد.