گروه بین‌الملل- رییس‌جمهوری آمریکا در سخنرانی هفتگی خود تاکید کرد که کنگره باید در حال حاضر طرح‌هایی را به تصویب درآورد که اقتصاد آمریکا از رکود خارج شود. به گزارش فارس به نقل از روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال، «باراک اوباما» در سخنرانی هفتگی رادیویی خود اعلام کرد که بسیاری از مردم آمریکا در حال حاضر به طرز بدی از بحران اقتصادی متضرر شده‌اند و کنگره باید طرح‌هایی را به تصویب درآورد تا اقتصاد آمریکا از رکود فعلی خارج شود.

وی تصریح کرد: بسیاری از مردم آمریکا در حال حاضر به طرز بدی متضرر شده‌اند. بازگرداندن این زنان و مردان به سرکار و افزایش حقوق و دستمزد این افراد باید اولویت برتر ما باشد. اوباما این‌گونه ادامه داد که کنگره باید ورای خطرات سیاسی حرکت کند و در حال حاضر یک سری طرح‌هایی را به تصویب رساند که به این وسیله اقتصاد آمریکا از رکود اقتصادی اخیر خود بیرون آید.

وی همچنین در سخنرانی هفتگی روز گذشته به شکایت و انتقاد از سیاست‌های حزبی پرداخت و اعلام کرد که هیچ ایرادی در کشور آمریکا وجود ندارد و اشکال از سیاست‌های احزاب آمریکاست. انتقاد اوباما از طرفداری‌ها و تعصبات حزبی قانونگذاران کنگره در شرایطی مطرح شدند که «پت تومی» سناتور جمهوری‌خواه از ایالت «پنسیلوانیا» آمریکا روز شنبه اعلام کرد که «باراک اوباما» رییس‌جمهوری آمریکا سیاست اقتصادی ضعیفی را از دولت جمهوری‌خواه «جورج بوش» رییس‌جمهوری سابق آمریکا به ارث برده است و هیچ تلاشی برای بهبود این اقتصاد ضعیف نمی‌کند.