گروه بین‌الملل- با پیشروی انقلابیون به سمت شهر استراتژیک الزاویه، واقع در نزدیکی ترابلس، پایتخت لیبی، نیروهای وابسته به معمر قذافی از سوی انقلابیون این کشور و در چند جبهه در ترابلس تحت محاصره قرار گرفتند. به گزارش ایسنا، به نقل از سایت اینترنتی شبکه الجزیره، انقلابیون لیبی توانستند بعد از درگیری با گردان‌های وابسته به معمر قذافی، رهبر لیبی وارد شهر الزاویه واقع در نزدیکی ترابلس مرکز استقرار نیروهای وابسته به قذافی شوند. اخبار حاکی است که راه‌های ارتباطی میان ترابلس و مرزهای مشترک با تونس در الزاویه مسدود شده است.

انقلابیون لیبی معتقدند که تصرف این شهر پیروزی استراتژیکی به شمار می‌آید، چون این منطقه در ۵۰ کیلومتری ترابلس واقع شده و نزدیک‌ترین منطقه به محل استقرار معمر قذافی به شمار می‌آید.

خبرنگار شبکه الجزیره نیز اعلام کرد که انقلابیون لیبی از محور دیگری به سمت ترابلس در حرکتند. آنها از منطقه «وادی الحی» عبور کرده و در ۶۰ کیلومتری جنوب ترابلس مستقر شدند. انقلابیون لیبی همچنین از روستای «ناصر» در این منطقه عبور کردند.

در جبهه شرق نیز انقلابیون توانستند شرکت «النهر» واقع در جنوب شهر نفتی البریقه را به دست بگیرند.

این پیشروی انقلابیون بعد از به دست گرفتن کنترل شهر «تاورغاء» واقع در شرق مصراته صورت گرفت.

از سوی دیگر بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل نسبت به افزایش کشته شدن غیرنظامیان در درگیری‌های میان انقلابیون لیبی و نیروهای وابسته به قذافی ابراز نگرانی کرد.

وی با صدور بیانیه‌ای از همگان خواست تا برای کاهش آمار کشته شدگان غیرنظامی تلاش کنند

این در حالی است که اخبار منتشر شده از درگیری میان نیروهای وابسته به معمر قذافی و انقلابیون در نزدیکی مرزهای مشترک میان تونس و لیبی حکایت دارد.