گروه بین‌الملل- با نزدیک شدن به موعد برگزاری دومین جلسه دادگاه حسنی مبارک در روز دوشنبه - امروز- فعالان مصری خواهان برگزاری تظاهرات میلیونی همزمان با آغاز این روند شدند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه اماراتی البیان، فعالان مصری در شبکه اجتماعی فیس بوک خواهان برگزاری تظاهراتی میلیونی در این کشور همزمان با آغاز محاکمه حسنی مبارک، رییس‌جمهوری سابق مصر و علاء و جمال مبارک دو تن از پسران وی شدند. منابع حقوقی مصری نیز اعلام کردند که در صورت محکومیت مبارک به اتهام صدور دستور کشتار تظاهرکنندگان مصری وی به اعدام و حبس ابد محکوم می‌شود.

این منابع در ادامه افزودند: البته علیه این حکم به بهانه کهولت سن مبارک فرجام خواهی می‌شود و احتمال اینکه حکم اعدام به حبس ابد تنزل یابد وجود دارد.

منصور العیسوی، وزیر کشور مصر عنوان داشت که نیروهای امنیتی کشور تمام تدابیر لازم را برای تامین امنیت جلسه دوم دادگاه مبارک که قرار است امروز برگزار شود، اتخاذ کرده‌اند.

العیسوی همچنین تاکید کرد: قرار است مبارک از مرکز بین‌المللی پزشکی با هلی کوپتر به مقر آکادمیک پلیس قاهره منتقل شود.

این در حالی است که اخبار منتشر شده از تلاش وکیل مبارک برای تبرئه‌اش از اتهامات وارده حکایت دارد. قرار است در جلسه دادگاه مبارک وکیل وی با ارائه اطلاعات جدیدی حبیب العادلی را متهم کند.

ملاقات‌کنندگان مبارک اعلام کردند که وی اصرار دارد دستور کشتار تظاهرکنندگان را به نیروهای امنیتی نداده و تنها از العادلی خواسته است تا با شورش‌ها مبارزه کند. وی در ادامه تاکید کرد که قرار است اطلاعات جدیدی را در خصوص کشتار تظاهرکنندگان و افرادی که در پس این کشتار قرار دارند ارائه دهد.

مبارک همچنین خطاب به ملاقات کنندگان خود عنوان کرد: تمام اعضای حزب حاکم سابق براساس نظرات و خواسته‌هایشان رفتار کردند.

ملاقات کنندگان مبارک اعلام کردند که وی هیچ اطلاعی از قیمت‌ها در مصر ندارد گویی که مسافری در مصر بوده است و هیچ اطلاعی از واقعیت‌های جامعه ندارد.